مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

سیاست امام خمینی (ره) آمیخته با موازین اخلاقی بود

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: امام خمینی (ره) با وجود اینکه یک رهبر سیاستمدار بود، ولی سیاست او آمیخته با موازین اخلاقی بود.
کد خبر: ۳۴۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ - 04June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهر چغادک با اشاره به اخلاق سیاسی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) با وجود اینکه یک رهبر سیاستمدار بود، ولی سیاست او آمیخته با موازین اخلاقی بود.

وی گفت: تفکر امام خمینی (ره) این بود که اسلام دین سیاست است. در وصیت نامه سیاسی الهی اش آورده است که قرآن کریم و سنت رسول الله (ص)  آنقدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر عرصه ها ندارند؛ امام راحل سیاست منهای دین و اخلاق را حقه بازی و مردم فریبی می دانند.

وی به تلاش امام خمینی (ره) برای تحقق خودباوری در ملت ایران اشاره کرد و افزود: توصیه حضرت امام (ره) در این زمینه به صورت عمومی به همه مردم بود و به صورت اختصاصی به نخبگان و دانشگاهیان می فرموند که به سمت خودباوری و خودکفایی حرکت کنند. امام خمینی (ره) معتقد بود هیچ ملتی نمی تواند استقلال پیدا کند الا اینکه خودش را بفهمد و تا زمانی که ملت ها خودشان را گم کرده اند و دیگران را به جای خو نشانده اند، نمی توانند استقلال داشته باشند.

امام جمعه چغادک به ضرورت دشمن شناسی از نظر امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: دشمنان در لباس و چهره های مختلف و با روش گوناگون سعی می کنند به نظام اسلامی و مسلمانان ضربه بزنند بنابراین باید بصیرت لازم و دقت کافی در دشمن شناسی داشت، به همین دلیل حضرت امام مکرر این مسأله را مطرح می کردند. 

حجت الاسلام خدری گفت: امام معتقد بودند که بزرگ ترین ساده اندیشى این است  تصور کنیم جهان خواران خصوصا آمریکا از دشمنی با ما و اسلام دست بـرداشته اند و هشدار می داد که لحظه اى نبایـد از کیدِ دشمنان غـافـل بـمانیم، زیرا در نهاد و سرشت آمریکا و دیگر دشمنان، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج مى زند، لذا راه کاری که امام مطرح می کرد این بود که در دشمن شناسی و مقابله با دشمن باید به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار