رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:

مراقب کلاهبرداری با ترفند كمک‌های خيرخواهانه مردمی و جمع آوری فطريه باشید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در آستانه عيد فطر در خصوص شيوه‌های جديد کلاهبرداری با ترفند کمک به نيازمندان و جمع آوری فطريه هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 04June 2019

مراقب کلاهبرداري با ترفند كمک‌هاي خيرخواهانه مردمي و جمع آوري فطريه باشیدسرگرد «یوسف شاکری» رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با نزديک شدن به روزهای پايانی ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی كانال و گروه‌هايی در فضای سايبری هستيم كه به شهروندان پيشنهاداتی از قبيل دريافت كمک های مردمی و خيرخواهانه و شناسايی مستقيم نيازمندان را پيشنهاد می‌دهد در حالی كه مجوزهای لازم برای اين منظور را ندارند.

وی افزود: در اين روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انجام تبلیغات گسترده و انتشار تصاويری از افراد بی‌خانمان يا کودکان بيمار، سعی دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحريک و با معرفی درگاه‌های جعلی و تماس و پيام های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

شاکری تصريح کرد: كاربران مراقب اين فراخوان‌ها باشند زيرا در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد نيازمند، فعاليت های مجرمانه‌ای داشتند که پليس فتا اقدام به شناسايی و دستگيری اين قبيل کلاهبرداران و سواستفاده گران کرده است.

رئيس پليس فتا خراسان شمالی اظهار داشت: كاربرانی که قصد دارند فطريه يا کفاره روزه خود را از طريق فضای مجازی يا تلفن ‌بانک پرداخت كنند، می توانند فطريه يا کفاره روزه خود را از طريق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (راديو، تلويزيون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می کنند اقدام كنند و از واريز فطريه يا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمايند.

شاکری تاكيد كرد: شهروندانی که قصد پرداخت فطريه يا کفاره روزه خود از طريق تلفن‌بانک، اينترنت بانک و سايت‌های معتبر کميته امداد امام خمينی (ره) را دارند نيز دقت داشته باشند تا در دام سايت‌های جعلی موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی آدرس اينترنتی و وجود گواهينامه ssl يا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگيرند.

این مقام انتظامی به حضور شبانه روزی پلیس فتا در فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: کارکنان پلیس فتا به صورت مداوم در حال پایش فضای مجازی بوده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مجرمانه، با اقدامات پیش دستانه به دنبال برخورد و مقابله با مجرمان سایبری هستند و همچنین از هموطنان نیز درخواست می شود در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش نمايند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار