قسمت دوم/ قلب‌هایی که برای امام (ره) می‌تپید؛

جلوه‌هایی از عشق شهدای مازندران به حضرت امام خمینی (ره)

با مرور وصیت‌نامه‌های شهدای مازندران اوج عشق، علاقه و پیوندشان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمينی (ره) را مشاهده خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۴۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ - 04June 2019

جلوه‌هایی از عشق شهدای مازندران به حضرت امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، وصیت‌نامه‌های شهدا را که مرور می‌کنیم به اوج عشق، علاقه و پیوندشان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمينی (ره) دست می‌یابیم.

آنچه در ادامه می‌آید ارادت خاص شهدای مازندران را به امام خمینی (ره) بیان می‌کند:

شهید مرتضی پورامامی

نام پدر : موسی
تاریخ تولد :1341/02/02
تاریخ شهادت : 1365/04/13
محل شهادت : غرب مهران

بنده تا تاریخ 26/7/61 مقلد امام خمینی بوده و به ولایت فقیه و به رهبری امام اعتقاد راسخ داشته و پایبند به اسلام فقاهتی بوده از خداوند منان خواستارم که تا آخرین لحظه حیات خویش در ای راه بر عشق و نشاط ثابت قدم باشم.

شهید عقیل پروانه

نام پدر : علی اصغر
تاریخ تولد :1344/07/10
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل شهادت : ام الرصاص

و شما ای پیام رسانان خون شهیدان و ای کسانی که رسالت زینبیه دارید! پیام ما و پیام تمام شهیدان را به گوش جهانیان برسانید و پیام و پیام ما را به رنج بردگان و زحمت کشان برسانید .

درود بر رهبر عظیم الشان اسلام امام خمینی و درود بر کسانی که پیام‌های امام که همان پیام خداست لبیک گفتند و سلام بر پدران و مادرانی که جوانان ناکام خود را به جبهه‌های حق علیه باطل می‌فرستند و زیر شهادت نامه آنها را امضا می‌کنند .

شهید محمدتقی پورباقری

نام پدر : آقاجان
تاریخ تولد :1338/09/04
تاریخ شهادت : 1365/10/22
محل شهادت : شلمچه

امام امت را تنها نگذاريد كه نمي‌گذاريد.

شهید نصرالله تفاوت

نام پدر : باقر
تاریخ تولد :1337/02/02
تاریخ شهادت : 1362/09/09
محل شهادت : رودسر

تنها امروز ولایت فقیه است که آدم نجات می‌دهد و تنها راه راه امام خمینی است که می‌ماند و راهه انحرافی را می‌زند کنار به شما وصیت می‌کنم ای ملت رامسر و ای ملت ایران از امام خمینی جدا نشوید و از خطش جدا نشوید که این بیچارگی و قدر امام‌مان را بدانید امرش را به جان و دل بپذیرید و عمل کنید و به دیدارش بشتابید این آمده است که دیدار علماء و دانشمندان قلب‌ها را روشن می‌کند پس این امام زنده و ظاهر است و امام زمان هم ناظر اعمال هم هست و امام خمینی است چرا به سویش پرنکشیم و چرا حرفش را گوش نکنیم من به عنوان برادر کوچک همه شما به شما سفارش می‌کنم که وحدت داشته باشید و صفوف‌تان هر روز منظم‌تر و مشکل‌تر و مکمل‌تر باشید امروز دوباره بگویم روز امتحان است و باید نزد پروردگار لایزال امتحان پس بدهی زمان زمان انقلاب است باز هم انقلاب اسلامی دیگر تا این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود متصل کنیم ان‌شاءالله این انقلاب باید کشته‌ها داده و خونها داد و سرها داد تا به نتیجه رسید ما باید صبر و شکیبایی داشته بشیم باید گوش به فرمان امام بوده و وحدت داشته باشید.

شهید علی اصغر پولادی

نام پدر : علی اکبر
تاریخ تولد :1336/00/00
تاریخ شهادت : 1367/01/28
محل شهادت : فاو

از امام خميني اين نور الهي دور نشويد و او را تنها نگذاريد و دستورات الهي‌شان را فرا راه خود قرار دهيد و بدانيد كه كوچك‌ترين غفلت و سهل‌انگاري سقوط در دامان دشمنان اسلام است. چه آنان كه در داخل با ما مي‌جنگند و چه آنان كه از خارج به ما ضربه وارد مي‌كنند. پس شما بايد وحدت را حفظ كنيد تا خون شهدا پايمال نشود و به هيچ حزب و گروهي روي نياوريد چرا كه خود خدا فرامين الهي را چون چراغ روشن در جلوي شما امت حزب‌الله قرار داده است.

شهید یونس پوراسماعیلی

نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد :1345/03/05
تاریخ شهادت : 1364/11/21
محل شهادت : اروندرود

و همچنین امام امت ما رفتن به جبهه را یک امر واجب کفائی می‌داند و من هم به شما توصیه می‌کنم که قدر این امام عزیز را بدانید و همیشه به او وفادار باشید زیرا او به حقیقت تبلور عینی مکتب اسلام است و یک نعمت الهی است که خداوند برای ما فرستاده اگر قدرش را ندانیم چه بسا غضب خدا بر ما نازل شود و قدر این نماز جمعه را بدانید و نگذارید که منافقین بین روحانیت در خط امام ما تفرقه انداخته و نمازهای جمعه ما را خلوت کنند و باید به کسانی که در نماز دشمن شکن جمعه شرکت نمی کنند سخن مولا علی(ع) را گوشزد کنم که می‌فرماید اگر کسانی بدون دلیل سه هفته پی در پی نماز جمعه را ترک کنند منافقین هستند.

شهید حسین جان بصیر

نام پدر : محمد حسن
تاریخ تولد :1322/10/24
تاریخ شهادت : 1366/02/02
محل شهادت : ماووت

همسنگر مبادا پیر جماران را تنها گذاری، تو را به ناله های طفلان معصوم پدر از دست داده ای که بهانه پدر شهیدشان را می گیرند سوگند، تو را به زاری مادران داغ دیده و قد خمیده پدران یک شهید یا چند شهید داده سوگند، تو را به خواهران برادر داده و نو عروسان سیاه بر تن کرده سوگند، تو را به مظلومیت شهدای مفقود و انتظار کشنده اسیران دربند کشیده سوگند، تو را به همه اینها سوگند، مبادا که شاهد رنجش خاطر امام عزیز باشید. همسنگر تو یار باوفای امامی، سنگر را رها مکن.

این کلام آخرم، همسنگر، امام را تنها مگذار. همیشه مطیع امر آن رهبر بزرگوار باشید و اما شما ای امت قهرمان و بیدار دل و شهید پرور، می‌دانم در طول انقلاب رنج‌ها کشیده اید، فداکاری‌ها کرده اید، مصیبت‌ها تحمل کرده‌اید، پرچم سبز و سیاه بر بام خانه هاتان خود گواه این مطلب است. شما بودید که با فرمان رهبر بدون هیچ تکیه‌گاهی غیر خداوند تبارک و تعالی در مقابل طاغوت زمان ایستادید و از تعدیات او نهراسیدید و عاقبت نظامش را درهم پیچیدید و بعد از آن با ایادی شرق و غرب و منافق مقابله کردید و آنها را از میدان به در کردید... این شمائید که داغدار برادر و داغدار عزیزان و جگر گوشه خود هستید و این شمائید که احساس داغ از فراغ بهشتی‌ها، چمران‌ها، رجائی‌ها، دستغیب ها و هزاران داغ دیگر را بر دل دارید و برای همین است که بار انقلاب بر دوش شما سنگینی می کند لذا باید توجه داشت که برای تداوم انقلاب و بقای آن و دادن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلیش امام زمان (عج) همچنان باید داغ های مکرر را تحمل کنید. همه شما موظفید گوش به فرمان رهبر و روحانیت متعهد خط امام باشید که هستید.

شهید ناصر بهداشت

نام پدر : محمدحسین
تاریخ تولد :1340/04/05
تاریخ شهادت : 1364/02/18
محل شهادت : محور چنگوله - مهران

سخنی دارم با امت امام که البته از خودشان یاد گرفته ام و آن اینکه توجه داشته باشند که مبادا سست شده و دست از امام عزیز بکشند همیشه پیشتاز رهروان حق باشند و دست از یاری امام بر ندارند و از آزمایش خداوند هرگز غافل نباشند...از شما می‌خواهم که صبر را پیشه گیرید و از خداوند طلب عمر طولانی برای امام نمائید و به برادران و خواهران عزیزم نیز می‌گویم که همیشه به عشق اسلام عزیز توجه کنند و در یاری آن بکوشند.

شهید فتح الله حیدری

نام پدر: یدالله
تاریخ تولد:1343/03/20
تاریخ شهادت: 1365/11/10
محل شهادت: شلمچه

قدر و ارزش اين انقلاب با عظمت و بزرگی رهبر بزرگوارمان حضرت امام خمينی و امام و دلاوری‌های رزمندگان و قدر كسانی كه بر روی تخت‌های بيمارستان بستری هستند و ارزش و اهميت معلولين كه شاهدان عينی جنايات سلاطين ظلم و ستم هستند را بدانيم و قدر و مقام عزيزانی را كه در قبرستان‌ها در زير خاك دفن شده‌اند و پايه‌های محكم و استواری بوده كه با خودشان انقلاب را حافظ بوده‌اند و با نصب پرچم جمهوری اسلامی بر بالای مقبره و بارگاه‌شان خواستار به اهتزاز درآوردن پرچم لا‌اله‌الا‌الله در سراسر جهان هستند را بدانيد و همچنين قدر خودتان را بدانيد كه اسلام را هزار و چهارصد سال دوباره زنده كرده‌ايد.

شهید محمدرحیم بردبار

نام پدر : قربان
تاریخ تولد :1340/12/01
تاریخ شهادت : 1365/04/13
محل شهادت : ...

برادران و خواهران! بايد بدانيم كه آن‌چه از انقلاب اسلامي به ما رسيده است، مرهون الطاف و رحمت بيكران الهي است و وجود رهبر كبير انقلاب اسلامي كه به‌راستی قلب تپنده‌ای است براي اين امت و انقلاب.

بارالها! ما به راهی می‌رويم كه امام خميني روحی‌له‌الفدا می‌روند كه يقين داريم راه امامان (ع) و پيامبر اكرم (ص) است. پس چه اِبائی از شهادت كه به راستی ارثی است از اولياء خدا و ما آن را با آغوش باز پذيراييم. خداوندا! امام امت ما را كه هرچه داريم از رحمت وجود ايشان است، تا انقلاب و استقرار دولت يار، حضرت مهدی (عج) و در كنار ايشان محافظت بفرما.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار