فروش تسلیحات فرانسه به عربستان ۵۰ درصد افزایش یافته است

علی‌رغم اقدام نمایشی پاریس در اعتراض به ادامه جنگ خونین یمن، فرانسه صادرات تسلیحات خود به عربستان سعودی را در سال ۲۰۱۸، ۵۰ درصد افزایش داده است.
کد خبر: ۳۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 04June 2019

روش تسلیحات فرانسه به عربستان ۵۰ درصد افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد با وجود ادعای دولت فرانسه درباره درخواست پایان دادن به جنگ در یمن، فروش تسلیحات این کشور به عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش سالانه دولت فرانسه، مجموع فروش تسلیحات این کشور در سال ۲۰۱۸ با رشدی ۳۰ درصدی به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو رسید، که شامل افزایش قابل توجه فروش به متحدان اروپایی نیز می‌شود.

فرانسه، تسلیحاتی به ارزش تقریبا یک میلیارد یورو به عربستان سعودی فروخت. اصلی‌ترین کالای خریداری شده از سوی عربستان، قایق‌های گشت‌زنی بوده است.

پیش از این رادیو بین‌المللی فرانسه گزارش داده بود در پی انتقاد‌ها از بکارگیری سلاح‌های ساخت فرانسه از سوی نیرو‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن، «ژوفره لیولسی» و «ماتیاس دستال»، خبرنگاران پایگاه اینترنتی «دیسکلوز»، و «بنوا کلمبا» ، خبرنگار تحقیقاتی رادیو فرانسه، به اداره کل اطلاعات داخلی فرانسه احضار شدند تا درباره «شبهه افشای اسرار دفاع ملی» توضیح دهند. پرونده این خبرنگاران به همین اتهام در پی شکایتی از سوی وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه در دادسرای پاریس گشوده شده است.

پایگاه دیسکلوز متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه دفاعی متعلق به دولت را منتشر کرده است. این اطلاعات حاکی از آن است که برخی تجهیزات نظامی ساخت فرانسه که به عربستان سعودی و امارات فروخته شده در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته و به احتمال زیاد برای حمله به اهداف و شهروندان غیرنظامی به کار برده شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار