معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور:

پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل لرستان

مهدی جمالی نژاد گفت: تاکنون مجموعاً به هشت هزار 361 واحد خسارت‌دیده از سیل کمک‌های بلاعوض به میزان 34 میلیارد تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۴۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 04June 2019

پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور عصر امروز در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی پلدختر اظهار  داشت: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل به ریاست وزیر کشور تعیین و ذیل آن کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های متناظر در استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیأت وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور تصریح کرد: اولویت اول در بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین‌های زراعی و باغات بوده و هیأت وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه‌ها داشته است.

جمالی نژاد گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت حوزه‌های راه و شهرسازی، نیرو و واحدهای آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در حال جمع‌بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.

وی افزود: در استان لرستان تاکنون مجموعاً به هشت هزار و 361 واحد کمک‌های بلاعوض به میزان 34 میلیارد تومان پرداخت شده که سه هزار و 486 مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، هزار و هشت بلاعوض جاری، سه هزار و 732 بلاعوض تعمیری و 136 مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: در مناطق آسیب دیده از سیل استان لرستان برخی روستاها کاملاً و تعدادی نیز باید بخش‌هایی از آنها جابه جا شود؛ بنابراین تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه‌های تأمین زمین، آماده سازی زمین و تفکیک اراضی بایستی به طور دقیق اندیشیده شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه در این قرارگاه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستیم، ادامه داد: سعی می‌کنیم با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها کار بازسازی واحدهای آسیب دیده طبق دستور رئیس جمهور تا انتهای سال به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار