انصارالله یمن محاصره قطر از سوی عربستان سعودی و امارات را محکوم کرد

«محمد علی الحوثی» با انتقاد از محاصره قطر از سوی کشور‌های جریان سعودی خواستار بازبینی این کشور‌ها در سیاست‌های منطقه‌ای خود شد.
کد خبر: ۳۴۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 05June 2019

انصارالله یمن محاصره قطر از سوی عربستان سعودی و امارات را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با دومین سالگرد آغاز محاصره قطر از سوی کشور‌های عربستان سعودی، امارات و مصر، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توئیتر خود از کشور‌های جریان سعودی خواست تا مواضع خود را در قبال یمن، قطر، سوریه و لیبی تغییر دهند.

او نوشت: هنگامی که قطر را محاصره کردند، آن‌ها را نصیحت کردیم، اما نه تنها نپذیرفتند بلکه فراتر از آن نیز رفتند. ما گفتیم سیاستی که برادران عرب را هدف قرار داده نادرست و بر مبنای پیش‌فرض‌های اشتباه اتخاذ شده است.

این مقام یمنی همچنین موضع دو سال پیش خود را یادآور شد که در زمان آغاز محاصره دوحه از سوی ریاض و ابوظبی و قاهره، اتخاذ کرده بود. الحوثی در آن مقطع با محکوم کردن اقدامات جریان سعودی علیه قطر، برای همکاری با دوحه اعلام آمادگی کرده و نوشته بود: «اقداماتی که قطر را هدف قرار داده محکوم می‌کنیم و آماده همکاری با این کشور هستیم همان‌طور که در خلال واسطه‌گری قطر آن‌ها را مردانی راستگو و وفادار یافتیم و اکنون خواستار بازبینی در انزوای قطر هستیم.

بنا بر این گزارش، در پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ کشور‌های عربستان سعودی، امارات و مصر با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم (اخوان‌المسلمین) تمامی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بستند. پس از آن این کشور‌ها شروط ۱۳ گانه‌ای برای برقراری دوباره روابط با دوحه مطرح کردند که این شروط از سوی قطر محکوم شد.

بر اساس این گزارش، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز روز گذشته (سه‌شنبه) با تأکید بر کارساز نبودن محاصره کشور‌های محور سعودی گفت که قطر هرگز شروط ریاض برای مذاکره را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها