روزنامه «معاریو»:

محمود عباس با استقرار نیروهای نظامی مصر در فلسطین موافقت کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خود با پیشنهاد رئیس‌جمهور مصر مبنی بر استقرار نیروی نظامی مصر در فلسطین را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 29November 2014

محمود عباس با استقرار نیروهای نظامی مصر در فلسطین موافقت کرد

به گزارش گروه بینالملل گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در چاپ جمعه (دیروز) خود اعلام کرد که طرف فلسطینی موافقت خود با اعزام نیروی نظامی مصری به فلسطین را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با «عبدالفتاح السیسی» رئیسجمهور مصر دیدار خواهد کرد و در این مورد صحبت خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از «جمال الشوبکی» سفیر فلسطین در قاهره نوشت که اظهارات السیسی برای آرام کردن افکار جامعه بینالملل بوده است و مقامات فلسطین با ابومازن برای استقرار نیروهای  بینالمللی در اراضی اشغالی به عنوان طرف سوم در زمان تشکیل دولت مستقل موافقند. این مقامات و محمود عباس همچنین با استقرار نیروهای نظامی مصری نیز موافقت کردهاند.

رئیس جمهور مصر یکشنبه (2 آذر) در گفتوگو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا»، اعلام کرد در صورتی که دولت مستقل فلسطینی تأسیس شود، قاهره آماده است تا برای دولت فلسطینی نیرو اعزام کند.

این برای نخستین بار است که مصر چنین پیشنهادی به فلسطینی ها می دهد. فلسطینی ها تا پیش از این شدیدا با اعزام هرگونه نیرویی حتی در قالب بین المللی به فلسطین مخالفت کرده اند و ان را آغازی برای اشغال مجدد کشور خود توسط نیروهای اجنبی می دانند. مصر به ریاست ژنرال السیسی  در حالی این پیشنهاد را به طرف مصری داده است که در درون با گروههای اسلامگرا شدیدا در تقابل است و حتی گروههای اسلامی نظیر اخوان را با محدودیتهایی روبرو کرده است. جنبش های اسلامی فلسطین به شدت با طرح این موضوع از سوی مصر مخالفت کرده اند. حماس معتقد است که مصر تلاش دارد با ورود به فلسطین بخشی از پروژه مبارزه با گروههای اسلامگرا را از درون فلسطین دنبال کند. رژیم صهیونیستی از این طرح آقای السیسی استقبال کرد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها