ارتش چین موشک‌های اس-400 روسی را در رزمایشی مورد آزمایش قرار می‌دهد

پس از آن‌که تعدادی از موشک‌های اس-400 ارسالی از روسیه به مقصد چین آسیب دیدند، موشک‌های جدیدی به چین ارسال شده و آماده آزمایش هستند.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 06June 2019

ارتش چین موشک‌های اس-400 روسی را در رزمایشی مورد آزمایش قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، تیم‌های رزمی ارتش چین موشک‌های «اس-۴۰۰» ارسالی از سوی روسیه را در ماه ژوئن مورد آزمایش قرار می‌دهند.

خبرگزاری «تاس»، به نقل از یک منبع نظامی و دیپلماتیک نوشت، محموله پیشین این موشک‌ها حین ارسال از روسیه به چین در ماه دسامبر ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۶) دچار آسیب شده بودند.

این منبع گفت:‌ «انتظار می‌رود ارتش چین در یکی از رزمایش‌های خود در ده روز آغازین ماه ژوئن موشک‌های اس-۴۰۰ را که روسیه در ماه آوریل به‌جای موشک‌های آسیب‌دیده به این کشور تحویل داد آزمایش کند. قرار است عملکرد دو عدد از این موشک‌ها، همانند سال گذشته، در برابر یک هدف بالستیک و یک هدف ایرودینامیک مورد آزمون قرار گیرد.»

یکی از مقامات خدمات دولتی و همکاری تکنیکی ارتش روسیه، ماه ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۷) اعلام کرد محموله اس-۴۰۰ سال ۲۰۱۷ به مقصد چین در سه کشتی بارگیری شده بودند اما یکی از آن‌ها گرفتار طوفان شد و موشک‌ها دچار آسیب شدند.

«سرگئی چمزوف» رئیس شرکت تکنولوژی‌های پیشرفته «روس‌تک»، ۱۸ فوریه ۲۰۱۹ گفت موشک‌های آسیب‌دیده باید امحاء شوند و موشک‌های جدیدی به مشتری تحویل داده شوند.

چین اولین خریدار خارجی موشک‌های پیشرفته اس-۴۰۰ از روسیه است. ترکیه نیز علی‌رغم فشارهای آمریکا به‌عنوان رقیب روسیه در بازار تسلیحات، این مدل موشک را به مسکو سفارش داده است و منتظر تحویل آن است.

چین و روسیه نوامبر ۲۰۱۴ برای خرید چهار تا شش یگان از موشک‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار به توافق رسیدند. این قرارداد ارسال فناوری و امتیاز تولید این جنگ افزار به چین را نیز شامل می‌شود.

پکن برای مقابله با هواپیماهای جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی و تقویت مواضع پدافندی خود به‌کارگیری این سامانه بسیار پیشرفته موشکی را در دستورکار دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار