معرفی کتاب؛

«خاک و خون»

کتاب «خاک و خون» خاطرات «نوری تقی زاده» از رزمندگان لرستانی دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 06June 2019

«خاک و خون»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد استقلال و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون ازخود گذشتگی و ایثار شهدا و رزمندگانی است که در دوران جنگ تحمیلی با پشت پا زدن به  تعلقات مادی، در مقابل تجاوز دشمن بعثی به خاک کشورمان سینه سپر کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرز و بوم در اشغال دشمن متجاوز بماند.

نوشتن زندگینامه  و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گامی مؤثر در راه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل‌های آینده است.

کتاب «خاک و خون»  زندگینامه و خاطراتی از سرهنگ بازنشسته «نوری تقی زاده»، رزمنده لرستانی است که به قلم «احمد کنجوری» و همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و دانشگاه لرستان به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب  376 صفحه ای را که «محمدتقی عزیزیان» ویراستاری کرده است، انتشارات «پراکنده» در سال 1396 منتشر کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

فرمانده را در برجک فرماندهی به جای خودم نشاندم. خودم به عنوان توپچی شروع به تیراندازی کردم. طوری که دشمن در حال پیشروی را مجبور به عقب‌نشینی کنم. در همین موقع، تانک‌های سپاه آمدند و از کنار ما به سمت جلو کرکت کردند. ما نیز در آخرین نقطه‌ی سمت چپ قرار داشتیم و همراه آنها شروع به پیشروی کردیم. چون نفر پیاده نداشتیم که جلوی تانک حرکت کند و مناطق آلوده به دشمن را پاکسازی کند، هنوز قدری پیشروی نکرده بودیم که به یک تله‌ی جدید مواجه شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها