نگرانی مقام آمریکایی؛ آیا می‌توانیم با شلیک 100 موشک بالستیک ایرانی مقابله کنیم؟

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی که به تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا در منطقه اختصاص دارد، صراحتا از نگرانی برخی مقامات آمریکایی از مواجهه با توان‌مندی موشکی ایران خبر داده است.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 06June 2019

..به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «اگر مجبور باشیم، آماده‌ایم که اکنون وارد عمل شویم اما نگرانی‌های بسیاری وجود دارد. آیا ما در جایگاهی هستیم که با شلیک 100 موشک بالستیک در هشت نقطه مواجه شویم؟» این جملات، بخش پایانی یک گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال است که آن را به نقل از یک مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده نوشته است.

گزارش وال‌استریت ژورنال، به افزایش اخیر تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس اختصاص دارد. در جملاتی که در بالا خواندید، یک مقام آمریکایی نسبت به توان‌مندی نیروهای آمریکایی برای مقابله با موج موشک‌های ایرانی در صورت آغاز یک درگیری نظامی در منطقه ابراز نگرانی کرده است. نکته جالب آنکه وال‌استریت ژورنال دقیقا با همین جملات به گزارش خود پایان داده است.

در گزارش مذکور، وال‌استریت ژورنال ادعاهایی را در خصوص جزئیات تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس منتشر کرده که نمی‌توان آنها را مستقلا تائید کرد. بر اساس یکی از این ادعاها، آمریکایی‌ها برای مدت دو هفته در ماه مه مراقب دو شناور ایرانی بوده‌اند که موشک بر روی آنها قرار گرفته بود. در ادامه، روزنامه مزبور ادعا می‌کند که دو شناور پس از مدتی به یکی از بنادر ایران بازگشته و موشک‌ها را تخلیه کرده‌اند. نکته دیگر که در بخشی دیگر از گزارش به آن اشاره شده این است که نیروهای ایرانی مستقر در این دو شناور آگاه بوده‌اند که تحت مراقبت نیروهای آمریکایی هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که برخی مقامات آمریکایی می‌گویند که اگر چه خطرات از سوی ایران تاحدودی کاهش یافته اما همچنان خطر باقی‌ست. برخی از آنها این نظر را دارند که اقدامات ایران ذاتا دفاعی بوده و چرا که مقامات ایرانی به این باور رسیده بودند که آمریکا در حال طراحی یک حمله است.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به افزایش نیروهای آمریکایی در منطقه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا می‌نویسد: «ما داریم تمهیدات لازم را می‌اندیشیم اما این جایی نیست که ما بخواهیم آنجا باشیم.»

اما نکته قابل تامل دیگری که در گزارش فوق‌الذکر به آن اشاره شده، نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از احتمال یک درگیری در منطقه است. وال‌استریت ژورنال می‌نویسد که مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس از واشنگتن خواسته‌اند که از درگیری عقب بکشد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که باز هم نامی از او نبرده نوشته است: «ما در حال تشویق کاهش تنش هستیم. هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار