رویترز؛

سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا شد/انتقاد کره شمالی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

سازمان ملل با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا از مقامات این کشور خواست به گزارش‌های منتشر شده درباره خشونت پلیس علیه افراد غیرمسلح‌ به‌ویژه سیاه‌پوستان رسیدگی کنند.
کد خبر: ۳۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 29November 2014

سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا شد/انتقاد کره شمالی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رویترز، کمیته ضدشکنجه سازمان ملل از آمریکا خواست تا بهصورت کامل به موضوع خشونت پلیس و تیراندازی بهسوی یک نوجوان غیرمسلح سیاهپوست رسیدگی واطمینان حاصل کند که سلاحهای شوک دهنده تنها در مواقعی که امنیت جانی فرد تهدید میشود مورد استفاده قرار میگیرند.

این کمیته  در گزارشی رفتار زننده برخی زندانیان، تجاوز به افراد بازداشت شده، به زنجیر کشیدن زنان باردار در برخی از زندانها و استفاده گسترده از زندان انفرادی را تقبیح کرد.

در این پرونده نسبت به گسترش خشونت پلیس و استفاده از زور در برابر اقلیتهای نژادی و همجنسبازان بهشدت ابراز نگرانی شده است. در این گزارش به تیراندازیهای مکرر پلیس به سیاهپوستان و تعقیب و گریزهای مرگبار این اقلیت نژادی اشاره شده است.

آمریکا اعلام کرد که 10 کارشناس مستقل در قالب هیئتی به بررسی 20 پرونده سوءاستفاده پلیس از سال 2009 به بعد پرداخته و بیش از 330 افسر پلیس بهاتهام وحشیگری تحت تعقیب قرار گرفتهاند.

بااینحال سازمان ملل اعلام کرد که اطلاعات کافی درباره نتایج این تحقیقات در اختیار این سازمان قرار نگرفته است. این سازمان همچنین به چندین مورد گزارش درباره استفاده افسران پلیس آمریکا از سلاحهای شوک دهنده علیه افراد غیرمسلح پرداخت و دو مورد قتل در ایالتهای فلوریدا و ایلینوی را محکوم کرد.

انتقاد کره شمالی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، کره شمالی با اشاره به اعتراضات فرگوسن درپی تیراندازی پلیس به یک نوجوان غیرمسلح سیاهپوست به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در انتقاد از وضعیت اجرای قوانین در آمریکا گفت: این یک مدرک مشخص و تصویری واقعی از بیتوجهی به حقوق بشر در آمریکا است، کشوری که اقدامات شنیع تبعیض نژادی به راحتی انجام میگیرد.

این مقام کره شمالی در ادامه اعلام کرد: طنز موجود در این موضوع این است که آمریکا با استفاده از  استانداردهای اشتباه خود به بررسی حقوق بشر در دیگر کشورها میپردازد، درحالیکه خود یک ناقض حقوق بشر به شمار میرود.

این اظهارات درپی صدور قطعنامه هفته گذشته سازمان ملل مبنی بر انجام تحقیقات از سوی این سازمان و معرفی رهبران کره شمالی به دادگاههای بینالملی کیفری به اتهام ارتکاب جرایم علیه بشریت مطرح شد.

کره شمالی با رد درخواست تحقیق و همچنین محکوم کردن این قطعنامه اعلام کرد که تمام این اقدامات با تحریک آمریکا و با هدف تضعیف دولت تحت رهبری کیم جونگ اون صورت گرفته است.
 

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار