امام جمعه خرم‌آباد:

استراتژی مقاومت رهبری سبب عقب‌نشینی آمریکا شد

آیت الله سید احمد میر عمادی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام مقام معظم رهبری استراتژی مقاومت را مطرح کردند و همین امر سبب شد که رئیس‌ جمهور آمریکا عقب‌نشینی کرده است.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 07June 2019

استراتژی مقاومت رهبری سبب عقب‌نشینی آمریکا شد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهر با بیان اینکه تقوا سبب برتری و سروری انسان است اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید هر کس سه صفت فروبردن خشم در هنگام غضب، عفو و گذشت از انسان بدکردار و صله‌رحم و کمک مالی به برادران دینی را داشته باشد در میان مردم آقایی و سروری می‌کند.

وی با اشاره به اندوخته‌های معنوی ماه مبارک رمضان افزود: یک ماه ضیافت الهی به پایان رسید و در این مدت مؤمنین و مؤمنات اندوخته‌های معنوی فراوانی کسب کرده‌اند که این اندوخته‌های معنوی بسیار گران‌قدر است و باید در طول سال از این اندوخته‌ها بهره ببریم و مراقب باشیم آثار و برکات ماه رمضان را حفظ کنیم چرا که حفظ و نگهداری آثار و برکات ماه مبارک رمضان از اصل اعمال در ماه رمضان سخت‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع توسط وهابیون سعودی عنوان کرد: یکی از طرح‌های استعمارگران در جهان اسلام فرقه‌سازی است، فرقه وهابیت در میان اهل‌ سنت، بهائیت در میان تشیع که ریشه در انگلیس دارد و همچنین فرقه‌های تکفیری، داعش و طالبان هر کدام در دوره‌ای ظهور و بروز پیدا کرده و استعمارگران از این فرقه‌ها در بین خودشان استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: در میان فرقه‌هایی که استعمارگران به وجود آورده‌اند خطرناک‌ترین فرقه گروه جاهل و متعصب وهابیت بوده که بزرگ‌ترین جنایات را در تاریخ اسلام وهابیون مرتکب شده‌اند و همچنین آل‌سعود به‌واسطه وهابیت سرکار آمده، داعش و تکفیری‌ها نیز زاده وهابیت هستند.

میرعمادی تصریح کرد: از دیگر جنایات وهابیت تخریب بارگاه ائمه مظلوم بقیع است که پس از گذشت چندین سال مسلمانان از این حادثه جان‌سوز غمگین هستند و این جنایت سند مظلومیت شیعه، سند جنایات آل‌سعود، وهابیون و سند سیاست‌های استعماری انگلیس است.

امام جمعه خرم‌آباد 20 خرداد سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در زندان مخوف پهلوی را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سعیدی مجاهدی خستگی‌ناپذیر شیفته شخصیت و منش امام خمینی(ره) و اسطوره مقاومت بود چراکه ساواک بدترین شکنجه‌های تاریخ را نسبت به شهید سعیدی اعمال کرد ولی خم به ابرو نیاورد، جانش را در راه انقلاب اسلامی و تحت شدیدترین شکنجه‌ها تقدیم کرد بر همین اساس باید سند شهادت این شهیدان بازگو شود و بدانیم که این انقلاب ثمره خون شهیدان است و نباید خون شهیدان را پایمال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با  اشاره به سخنرانی بسیار مهم مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) در مرقد امام اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری در شرایط فعلی راهگشا و نشان‌دهنده طریق انقلاب اسلامی در 40 سالگی انقلاب است، محور سخنرانی مقام معظم رهبری مسئله مقاومت و ایستادگی در راه خدا بود که به‌عنوان بارزترین خصیصه امام از این موضوع یاد کردند و این موضوع ابعاد گوناگونی دارد چراکه مقاومت یک حرکت مقتدرانه، هوشمندانه جذاب و افتخارآفرین است و یک اندیشه، حرکت و انتخاب مسیر است بر همین اساس مسیر انقلاب اسلامی مسیر مقاومت و ایستادگی است.

وی در رابطه با آثار و برکات مقاومت افزود : ایستادگی و عقب‌نشینی دشمن از مهم‌ترین آثار مقاومت است به‌گونه‌ای که تجربه 40 سال ملت ایران و مقاومتشان در هشت سال دفاع مقدس سبب شد دشمن عقب‌نشینی کند و در دوران مبارزات انقلابی نیز با  مقاومت انقلاب پیروز شد و امروز نیز پس از قضیه برجام و خروج آمریکا از برجام مقام معظم رهبری استراتژی مقاومت را مطرح کردند و همین امر سبب شد که رئیس‌جمهور آمریکا عقب‌نشینی کرده است.

میرعمادی عنوان کرد: هزینه مقاومت اندک در برابر هزینه تسلیم و سازش کردن بسیار زیاد است، نمونه بارز این است که ملت ایران در برابر آمریکا مقاومت کرده هزینه اندکی را می‌پردازد و سختی‌ها را تحمل می‌کند ولی عربستان در برابر آمریکا تسلیم شد و هزینه بسیار می‌دهد و توهین نیز می‌شنود.

وی بیان کرد: مقاومت یک‌ راه دینی و عقلانی دارای پاداش بزرگ است و همچنین مقاومت راه پرافتخار و الگو برای همیشه است که نمونه‌اش مقاومت امام حسین(ع) بود که الآن باگذشت 1400 سال الگوی بشریت است و مردم ایران نیز مقاومت کردند و امروز الگوی بسیاری از کشورها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان محبوبیت و مقبولیت همیشگی را از دیگر آثار مقاومت دانست و تصریح کرد: کسانی که مقاومت کردند محبوب مردم هستند و امروز همه دنیا حتی افرادی که چندان اعتقاد دینی ندارند به سردار سلیمانی  افتخار می‌کند و او را مظهر مقاومت می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی و سعادت ابدی از دیگر آثار مقاومت است و در طول تاریخ کسانی که اهل سازش و تسلیم شدند موردتنفر مردم و عاقبت شومی دارند ولی نتیجه مقاومت پیروزی است.

میرعمادی گفت: مقاومت ملت ایران سبب شده امروز آمریکا التماس می‌کند که با ایران مذاکره ‌کند و طنز سیاسی خنده‌داری این روزها شاهد هستیم که آمریکا که ابرقدرت است و ناوهایش از دریای مدیترانه و خلیج‌فارس رزمایش برگزار می‌کنند 12 شرط برای مذاکره با ایران قرار داده بود ولی هفته گذشته اعلام کرد که بدون هیچ شرطی با ایران مذاکره می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بسیار خنده‌داراست از عربستان و امارات چهار شرط برای گفت‌وگو با ایران تعیین می‌کند و همچنین عربستان از ترس و وحشت سه نشست برگزار کرده که خودش را نجات بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار