امام جمعه اهواز:

پساسیل و مشکلات مردم سیل‎زده همچنان اولویت اول خوزستان است

حجت‎الاسلام موسوی فرد گفت: با توجه به اینکه همچنان مساله سیل اولویت اول استان است، از مسولان و مردم تقاضا دارم تا مردم سیل‎زده استان خوزستان را فراموش نکنند.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ - 07June 2019

پسا سیل و مشکلات مردم سیل زده همچنان اولویت اول خوزستان است

 به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام‎والمسلمین سید «عبدالنبی موسوی‌فرد» امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: با توجه به اینکه همچنان مساله سیل اولویت اول استان است، از مسولان و مردم تقاضا دارم تا مردم سیل زده استان خوزستان را فراموش نکنند.

وی با تاکید بر سرعت بخشی در روند پرداخت خسارت های سیلاب در خوزستان، افزود: مسولان تلاش کنند تا در پساسیل که چالش‎های آن سخت تر از دوره سیل است، مشکلات مردم را کاهش دهند و نسبت به جبران خسارت های وارد شده به مردم اقدام کنند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: مبلغ معیشتی که برای سیل زدگان در نظر گرفته شده هرچه سریعتر به آن ها داده شود زیرا این مردم اکنون به این مبالغ نیاز دارند.

موسوی فرد ادامه داد: گفته می شود این مبلغ معیشتی به حساب برخی ها واریز شده اما امکان برداشت ندارند و این مساله با افرادی که به حسابشان چیزی واریز نشده تفاوتی ندارد و باید هرچه سریعتر این مبالغ معیشتی به حساب سیل زدگان واریز شود.
 
وی با اشاره به اهمیت کشت تابستانه کشاورزان آسیب دیده از سیلاب عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون زمان کشت تابستانه است، مسولان باید شرایطی را فراهم کنند تا کشاورزانی که بر اثر سیلاب مزارع آن ها آسیب دید نسبت به کشت تابستانه اقدام کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به مسایل اقتصادی کشور افزود: هرچند که مساله فرهنگی و امنیتی مهم است، اما بر اساس تاکید مقام معظم رهبری اولویت اول مسوولان نظام و مردم، پرداختن به مساله اقتصاد است.

موسوی فرد ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار، ارزش پولی ملی و رونق تولید نیازمند برنامه ریزی هستند و مسولان باید به این مسایل که خواسته اساسی مقام معظم رهبری است توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ویژه تامین آب شرب مورد نیاز مردم گفت: آب شرب در بیش از 300 نقطه کلانشهر اهواز با مشکل قطعی مواجه است و مسولان باید برای حل این مشکل به صورت شبانه روزی تلاش و مساله را حل کنند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: آب در برخی از مناطق شهر اهواز قطع است و باید مسولان برای حل این مشکل مردم تلاش کنند.
موسوی فرد ادامه داد: در مواردی که امکان تامین آب آشامیدنی از طریق لوله کشی وجود ندارد، با تانکر آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود و در این زمینه مسولان باید فکر کنند که خودشان در آن مناطق زندگی می کنند.

وی در خصوص پرداخت حق آلایندگی نفت به خوزستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان یک منطقه نفتی است به دلیل آلایندگی نفت، باید درصد جبران کننده ای به مردم استان تخصیص داده شود و دستگاه های مربوطه باید به این مساله که خواسته اساسی مردم خوزستان است توجه و آن را اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها