امام جمعه بردخون:

ایران با مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاده است

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی گفت: مقاومت به عنوان کلیدی‌ترین جزء از انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته به شمار می‌رود، زیرا ملت قهرمان ایران با مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاده است.
کد خبر: ۳۴۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ - 07June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدحسین رکنی حسینی» امام جمعه بردخون در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی اسلام حق‌الناس است که شامل آبرو، مال و جان انسان می‎شود.

وی افزود: برخی با تهمت، شایعه‌پراکنی و نسبت‌های ناروا با آبروی مردم بازی می‌کنند که در روز قیامت به شدت مجازات می‌شوند.

رکنی حسینی

گفت: برخی نمونه‌های حق‌الناس شامل رشوه، سرقت، ربا، احتکار، تصرف در بیت‌المال، عدم‌پرداخت خمس و زکات، عدم رعایت امانت و گران‌فروشی است که رشوه همچون موریانه رشته‌های وحدت و حاکمیت جامعه را می‌خورد.

وی با نکوهش احتکار در جامعه، اضافه کرد: دین اسلام حرام‌خواری را مذمت و سرزنش کرده و اجتناب از آن را یکی از نشانه‌های کرامت و بزرگواری می‌داند و برای کسب حلال ارزش زیادی قائل شده است.

رکنی‌حسینی وظایف مسئولان را نسبت به محتکران مهم دانست و گفت: دولتمردان باید با نظارت دقیق و جدی مانع هرگونه احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی در جامعه شوند زیرا افرادی که کالاهای ضروری مردم را به قصد گرانی احتکار و انبار می‌کنند فاسد و خائن به ملت هستند.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل ابراز داشت: مقاومت به عنوان کلیدی‌ترین جزء از انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته به شمار می‌رود زیرا ملت قهرمان ایران با مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاده و دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرده است.

امام جمعه بردخون به موضوع تقسیم ناعادلانه عوارض آلایندگی اشاره کرد و گفت: بالاخره پس از مدت‌ها یکی دیگر از نمایندگان استان روزه سکوت خود را شکست و پیرامون عوارض آلایندگی سخن گفت اما دو نماینده دیگر تاکنون در این زمینه صحبتی نکرده اند که امیدواریم از حق مردم مظلوم و محروم استان بوشهر دفاع کنند.

وی ادامه داد: مردم حق دارند از نمایندگان خود انتظار حل و رفع مشکلات و مطالبات داشته باشند، زیرا نمایندگان استان‌های همجوار به دنبال گرفتن حق غیرقانونی هستند اما نمایندگان ما بی‌خیال، بی‌تفاوت و تماشاگر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار