یادداشت/ سید مرتضی پورعلی

مازندران شناسنامه‌ شهدای خان‌طومان یا حیاط خلوت هنجارشکنان؟!

اینجا استان مازندران است، دیار سرسبز علویان و استانی که شهدای مدافع حرم خان‌طومان آن، شناسنامه حضور با بصیرت جوانان انقلابی در دفاع از حریم اهل بیت است؛ اما چند سالی‌ست که این استان تبدیل به حیاط خلوت عده‌ای شده است که رفتارشان زیبنده نام این استان نیست.
کد خبر: ۳۴۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ - 08June 2019

مازندران شناسنامه‌ شهدای خان‌طومان یا حیاط خلوت هنجارشکنان؟!گروه استان‌های دفاع‌پرس _ سیدمرتضی پورعلی؛ اینجا استان مازندران، دیار سرسبز علویان، استانی که چند ده هزار شهید تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است؛ استانی که همیشه در خط مقدم بسیاری از مسائل مهم کشور حضور فعال داشته است؛ استان مازندرانی که شهدای مدافع حرم خان‌طومان آن، شناسنامه حضور با بصیرت جوانان انقلابی در دفاع از حریم اهل بیت است.

مازندرانی که به فرموده مقام معظم رهبری «مردم مازندران عموماً در قضایای گوناگون مربوط به اسلام و انقلاب، آزمایشی از خود نشان دادند که به نظر من در یک محاسبه‌ی منصفانه کم‌نظیر بود.» مازندرانی که پهلوانان ورزش کشتی آن همیشه به عنوان الگوی جهانی مورد توجه بوده‌اند. آری مازندران نه فقط به خاطر سواحل و جنگل آن، بلکه به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد مردم غیرتمندش همیشه سر زبان‌ها بوده است.

اما این روزها شاهد دست به دست شدن عکسی در فضای مجازی هستیم که نام مازندران را بار دیگر بر زبان‌ها جاری کرده است. عکسی از قایق سواری عده‌ای هنجار شکن در سد لفور که واکنش‌های مختلفی را در بر داشته است.

از واکنش قاطع و صریح امام جمعه بابل تا واکنش‌های مسئولانی که تقصیر را متوجه امر خصوصی دانسته‌اند! حال سؤال این است آیا این اتفاق برای بار اول است که در مازندران اتفاق می‌افتد؟

مسئولان امر خبر ندارند که در سواحل و تفرجگاه‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد؟ مکان‌هایی که به جای آنکه بشود محل تفریح و استفاده درست، تبدیل شده است به انواع ولنگاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی! از بی‌توجهی مسافران به محیط زیست و آلوده کردن جنگل‌ها و دریاها گرفته تا انواع و اقسام مفاسد اخلاقی و اجتماعی.

مسئولان استان مازندران! مازندران عزیز چند سالی‌ست که تبدیل شده است به حیاط خلوت عده زیادی و شما همچنان بدون برنامه‌ریزی درست و منسجم دست روی دست گذاشته‌اید و هیچ برنامه‌ای برای مسافران و گردشگران این استان ندارید.

در همین چند روز تعطیلات، ای کاش سری به سواحل بابلسر و شهرهای ساحلی دیگر می‌زدید تا ببینید هیچ نظارتی بر حضور مسافران و گردشگران وجود ندارد. متأسفانه حضور چند صد هزار مسافر طی چند روز اخیر نه آورده خوب اقتصادی داشته است نه هیچ دستاورد دیگری...

آری، وقتی فقط چند هفته مانده به شروع طرح ساماندهی سواحل، هنوز مدیر طرح و چگونگی اجرای طرح مشخص نباشد همین گونه می‌شود. وقتی از این ظرفیت عظیم به نحو شایسته و بایسته استفاده نشود و صرفا جلسات صوری بدون هدفی برگزار شود اینگونه خواهد شد.

ای کاش علاوه بر راه اندازی کمپین خوب مازندران پاک، کمپین برنامه‌ریزی درست برای حضور مسافران و گردشگران راه اندازی کنیم تا به فرموده مقام معظم رهبری که در دیدار با مردم استان مازندران بیان داشتند:«این مناطق زیبا و خوش آب و هوا در اطراف این منطقه، اینها همه نعمتهای خدایی‌اند؛ از این نعمتها باید استفاده کرد، ولی درست؛ باید استفاده کرد، ولی با رعایت حریم‌های الهی؛ باید استفاده کرد، ولی با احترام به ارزشها و دین و اخلاق این مردم؛ ارزشهایی که آنها را در طول سالیان دراز در میدان‌های سخت نگه داشته.» جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها