واکنش انصارالله به گزارش امارات از حادثه فجیره

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به ارائه تحقیقات حادثه فجیره گفت: کسانی که قادر به شناسایی دشمن خود نیستند حتما ناآگاهی بیشتری درباره میزان خسارت‌هایشان در پی ماجراجویی‌های نظامی دارند.
کد خبر: ۳۴۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 08June 2019

واکنش انصارالله به گزارش امارات از حادثه فجیرهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه امارات 22 اردیبهشت (دوازدهم مه) در بیانیه‌ای از وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره این کشور خبر داد و آن را «عملیات خرابکارانه» خواند.

از زمان وقوع این حادثه تحقیقات بین‌المللی مشترک برای مشخص شدن جزئیات و عامل این حادثه آغاز شد و امارات روز پنجشنبه (16 خرداد) همانطور که وعده کرده بود، نتیجه تحقیقات را در اختیار شورای امنیت گذاشت. نتیجه اعلام شده به شورای امنیت، با اتهامات قبلی و عجولانه محور عربی و آمریکایی علیه ایران، در تضاد است و نامی از ایران در این تحقیقات ذکر نشده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به گزارش ارائه شده به شورای امنیت در صفحه توئیتر خود نوشت: نتایج تحقیق یک ماهه در حادثه فجیره این طور است: 1- عامل [حادثه]، خطرناک است، 2- وابسته به کشوری است؛ این تحقیق میزان جهل آن‌ها به شناسایی دشمن و ناتوانی شناختن آن را نشان می‌دهد؛ کسانی که نمی‌دانند چه طرفی به آن‌ها تعرض کرده حتما ناآگاهی بیشتری درباره خسارت‌هایشان در تمام سطوح به دلیل ماجراجویی‌های نظامی خود دارند.

در این گزارش ارائه شده به شورای امنیت، حملات صورت‌گرفته علیه چند نفتکش در بندر فجیره «عملیاتی پیچیده و هماهنگ» توصیف و ادعا شده است که این حادثه تهدیدی برای جریان انتقال انرژی است.

امارات در این گزارش که با مشارکت عربستان سعودی و نروژ به شورای امنیت ارائه شده، بر خلاف آمریکا نامی از ایران نبرده و صرفا ادعا کرده است که احتمالا «یک عامل دولتی» پشت این حملات قرار داشته است. به ادعای ابوظبی، این حملات توسط غواص‌هایی صورت گرفته که مین‌های مغناطیسی را به بدنه کشتی‌ها چسبانده‌اند.

امارات و عربستان سعودی از فروردین‌ماه 1394 جنگ همه‌جانبه‌ای علیه مردم بی‌دفاع یمن آغاز کرده‌اند؛ علاوه بر نابودشدن زیرساخت‌های یمن در این جنگ، بیش از 50 هزار نفر کشته و زخمی شده‌‌اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار