نامه دختر هندی به مناسبت رحلت امام خمینی (ره)

یک دختر هندی در نامه خود آورده است: «ملت شیعه امروز یتیم شد، به خاطر اینکه امام خمینی پدر روحانی ما بودند».
کد خبر: ۳۴۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ - 09June 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، «تسکین فاطمه» دختر هندی، سه سال در شهر قم زندگی کرد و این نامه، تأثرات او از ارتحال امام خمینی (ره) است.

نامه دختر هندی به مناسبت رحلت امام خمینی (ره)

متن نامه‌ این دختر هندی را در ادامه می‌خوانید:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

برادران، ملت و سوگواران امام خمینی، سَّلامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.

علمای ما مانند پیامبران بنی اسرائیل هستند. چون هیچ چیز در دنیا بهتر از علم نیست. این علم است که اهلش را آنجا می رساند که او مثل انبیا بنی اسرائیل به شمار می رود. و از همینجا می فهمیم که این عزت و سربلندی مال یک عالم با عمل است. اما آن کسی که فقط عالم نیست، بلکه اعلم است چقدر سربلندی و وقار دارد. خدا بیشتر می داند. مرگ یک عالم همه عالم را متأثر می کند. همان طوری که شنیده اید: موتَ العالِمِ موتُ العالَمِ. : مرگ یک عالم مرگ همه عالم است. پس فکر بکنید که مرگ عالم آن قدر تأثیر دارد که صدمه‌اش همه دنیا را فرا می گیرد. برادران و خواهران ما، شما می دانید که امام خمینی یک شخصیتی عادی و معمولی نبوده است. بلکه او یک شخصیت تاریخ‌ساز اسلام بود و در حقیقت احتیاج به معرفی ندارد. وای بر ما که امروز از نعمت بزرگ اسلام امام خمینی محروم شدیم و آن شفقت و محبتی که رهبر انقلاب اسلامی به ما داشتند، از دست دادیم.

ملت شیعه امروز یتیم شد، به خاطر اینکه امام خمینی پدر روحانی ما بودند. صدمه ای که به ملت ایثارگر ایران رسید، تنها مال ایرانی‌ها نیست بلکه مال همه دنیای اسلام است. زیرا امام در این زمان محافظ دین و شریعت، و سپه‌سالار لشکر حضرت حجت و پرچمدار حقیقی اسلام بوده است. او معلم اخلاق و معمار کردار بود. او پیکر زهد و تقوا و مجسمه صدق و صفا بود. او در راه اسلام، هم جهاد بالقلم کرد و هم جهاد باللسان. هم جهاد بانفس کرد و هم جهاد بالسيف. او در مدت هشت سال که جنگ کرد، برای حفظ و بقای اسلام و به خاطر اعلای کلمه الحق بود؛ و بعد از هشت سال آتش جنگ را که خاموش کرد، آن هم برای حفظ دین اسلام بود. یعنی امام خمینی با کردار خویش ثابت کرد که ما، هم دارای سیرت امام حسن (ع) هستیم و هم دارای سیرت امام حسین (ع). در اسلام، هدف اصلی صلح و جنگ نیست بلکه هدف ما حفظ اسلام و حقوق بشر است. خدماتی که رهبر عزیزمان در مدت کوتاهی انجام داده است، نقش برآب نیست که ملت اسلام فراموش بکند. او مرد مجاهدی بود که از نوک قلم، حکومت شاهی را طوری زخمی کرد که دیگر جان برنشد. و رضا شاه پهلوی که ظالم و سفاک ترین حاکم دنیا بود، واصل جهنم شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صدام عفلقی، که یکی از غلامان استکبار است، به ایران حمله کرد و هزاران نفر از ملت مظلوم ایران را به خاک و خون کشید اما رهبر ما هراسان نشد و استقامت کرد و در مقابلش شب و روز ایستاده بود و بچه های ایرانی که امام خمینی تربیتشان کرده بود، شعار می‌دادند: جنگ جنگ تا پیروزی.

از طرف دیگر، آمریکا کشتی‌های جنگی خود را به خلیج فارس آورد ولی می خواست رهبر انقلاب و ملت ایران را به وحشت بیاورد. اما در اینجا هم طوری شکست خورد که خودش فکر نمی کرد. لكن امام خمینی همان طور با همت و جرئت و با عزم حسینی مثل کوه ایستاده بود. اگرچه امام عزیزمان در بین این ملت نیست لکن در حقیقت ابرقدرت‌های دنیا را طوری شکست داد که آمریکا و اسرائیل امروز هم از اسم شریفشان می لرزند و دشمن جرئت به نبرد آزمایی با ایران ندارد. اینها می کوشیدند که امام خمینی را بکشند اما نمی دانستند که موت و حیات در دست خداست. تا وقتی که امور مملکت جمهوری اسلامی تکمیل نیافت، خدا گفت، خدا گفت زنده بمان. اما وقتی که وظیفه‌اش را انجام داد و وصیتش را تکمیل نمود، خدا گفت، بیا حالا به من ملحق شو و به حکم پروردگار، امام خمینی از دنیا رفت: «إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون».

ما فعلا خمینی دیگری نداریم. باز هم شکر خدا می کنیم. اگر چه آفتاب حیاتش غروب کرد، اما نورش باقی است و باقی می‌ماند. امام خمینی از دنیا رفت، دیگر برنمی‌گردد؛ ولی پیامی که به ما داده است، باقی است. من آرزو دارم پیام رهبر انقلاب اسلامی را فراموش نکنید. او می گفت : «مسجد سنگر است». او می گفت: «ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم». او می گفت: «در هر جا که هستید متحد باشید.» او می گفت : «با تقوی و با وقار باشید و از دشمن هراسان نشوید، و در راه اسلام مجاهد باشید. او می گفت : «همیشه خدمتگزار اسلام باشید.» خدا ما را توفیق بدهد که به همه فرموده‌های امام خمینی، که عین فرامین ائمه اطهار است، عمل بکنیم. من به درگاه خدا دعا میکنم که امام خمینی را در جوار سرداران بهشت جای دهد و به ما، همه ملت شیعه، صبر جمیل مرحمت بفرماید».

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار