سرپرست اداره‌ کل انتقال خون لرستان:

اهدای بیش از 2 هزار و 800 واحد خون توسط لرستانی‎ها در ماه رمضان/ فرهنگ ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست

غلامرضا حامدی گفت: سه هزار و ۹۲۱ نفر لرستانی در ماه رمضان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و ۸۴۷ واحد خون‌گیری شد.
کد خبر: ۳۴۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ - 08June 2019

اهدای بیش از 2 هزار و 800 واحد خون توسط لرستانی‎ها در ماه رمضان/ فرهنگ گذشت و ایثار مربوط به  زمان و مکان خاصی

به گزارش‌ خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «غلامرضا حامدی» سرپرست اداره‌ کل انتقال خون لرستان، امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرهنگ گذشت و ایثار مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، اظهار داشت: مردم  لرستان هر زمانی که نیاز باشد برای کمک به هموطنان خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روحیه نوع دوستی و کمک به همنوعان  کمک شایانی به بحث اهدا خون که اهدا زندگی است می‌کند، افزود: هر ساله در سطح استان لرستان تعداد زیادی داوطلبانه برای اهدای خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه می‌کنند که پس ازانجام آزمایشات لازم و اطمینان از سلامت این افراد نام آن‌ها در لیست اهدا کنندگان ثبت می‌شود.

حامدی گفت: طبق آمار دو سال اخیر اداره کل انتقال خون لرستان در سال ۹۶ تعداد ۵۲ هزار و ۷۰۰ خون‌دهنده لرستانی پذیرش شدند و در سال گذشته این تعداد به ۵۱ هزار و ۸۲۴ نفر کاهش یافت.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان بیان کرد: مراجعات خون‌گیری در سال ۹۶ در مجموع ۳۷ هزار و ۹۵۵ نفر بود که در سال گذشته به ۳۸ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان زمینه لازم برای روزه‌داران فراهم شد تا بتوانند اهدای خون داشته باشند، تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه مبارک سه هزار و ۹۲۱ نفر در سراسر لرستان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و ۸۴۷ واحد خون‌گیری شد.

حامدی با ذکر این مطلب که چهار پایگاه‌ انتقال خون لرستان در ماه مبارک رمضان در سه شیفت کاری فعال بوده و اقدام به خون‌گیری از داوطلبین اهدا خون می‌کردند، خاطرنشان کرد: مردم لرستان در لیالی قدر ۲۵۹ واحد خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته افزایش‌ داشت.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان افزود: در شب‌های قدر پایگاه‌هایی برای اهدای خون مردم در نظر گرفته شد که در این شب‌ها ۳۳۲ نفر برای اهدای خون مراجعه و ۲۵۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه از کل آمار خون‌های اهدا شده دو هزار و ۶۹۶ نفر مرد و ۱۵۱ نفر زن بودند، ادامه داد: از تعداد افرادی‌که خون خود را اهدا کردند، ۹۲۵ نفر اهداکننده باسابقه و هشت نفر اهداکننده بار اولی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار