محمد صادقی :

محبوبیت سریال ولایت عشق مدیون الطاف خاص امام رضا (ع) و وجود تکنیک بالا در آن است

تبادل فکر و نظر میان من و بازیگر نقش امام رضا(ع) به خوبی اتفاق افتاد و اوج آن سکانسی بود که جام زهر توسط مامون به امام خورانده می شد. در این سکانس من و فرخ نعمتی هر دو بسیار منقلب بودیم
کد خبر: ۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶ - 23September 2013

محبوبیت سریال ولایت عشق مدیون الطاف خاص امام رضا (ع) و وجود تکنیک بالا در آن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد صادقی در خصوص تجربه حضور درسریال امام رضا (ع) گفت: ساخت آثار تاریخی در اروپا و هالیوود با پروداکشن های عظیم و امکانات ویژه و بسیارپیشرفته اتفاق می افتد اما ما هنوز در کشور خود با وجود همه پیشرفت هایی که صورت گرفته به این درجه از استانداردهای جهانی نرسیده ایم.

وی افزود: سریال " ولایت عشق" هم با وجود آنکه در زمان خودش از تمهیدات تکنیکی مناسبی برخوردار بود ولی از این قاعده مستثنی نبود و با کمبود امکانات مواجه بودیم . آنچه که سبب ماندگاری این اثر شد تکنیک و امکانات نبود. در درجه نخست مضمون و سپس فیلمنامه درست و نگاه مدبرانه مهدی فخیم زاده در تولید اثری فاخر بود که این اثر را به اثری ماندگار تبدیل کرد.

صادقی تصریح کرد: در بازپخش های مجدد این سریال شاهد هستیم که از طیف های مختلف سنی با علاقه این کار را دنبال می کنند. این مسئله علاوه بر قدرت های بصری کار مرهون الطاف خاص حضرت رضا ( ع) به این اثر شاخص است.

این بازیگرخاطرنشان کرد: زمانی که شخصیت مامون از طرف آقای فخیم زاده به من پیشنهاد شد این نگرانی در من وجود داشت که با شخصیت سطحی و نازلی مواجه شوم و حتی در ابتدا تمایلی به پذیرفتن آن نقش نداشتم اما وقتی فیلمنامه را مطالعه کردم مامون را کاراکتری با پیچید گیهای بسیار دیدم.

وی افزود: مامون به لحاظ طراحی شخصیت دارای اوج و فرودهای نمایشی بسیاری بود. او بسیار باهوش بود، ظاهری فرهنگی داشت و وجوه خاکستری شخصیتش پررنگ بود. با حوادثی که پیش می آید این شخصیت به ظاهر فرهنگی  دچار انحطاط می شود و در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که برای شخصیت مامون اتفاق می افتد دقیقا مشابه آن چیزی است که در دنیای امروز برای  سردمداران سیاسی دولت ها که از هوشمندی قابل توجهی برخوردارند اما غیر انسانی ترین رفتار را با مردم دارند و ما هر روز در گوشه ای از جهان شاهد بی عدالتی و ظلم در حق ملت ها هستیم، اتفاق می افتد.

صادقی در ادامه اظهار داشت: فخیم زاده فیلمسازی است که با سعه صدر نظرات را گوش می دهد ومی پذیرد. من حدود 160 صفحه مطلب که حاصل تحقیقات و نگاهم به کاراکتر مامون بود را به فیلمنامه الصاق کرده بودم که عموما" نیز مورد استفاده قرار گرفت. با وجود اینکه مراحل فیلمبرداری 3 سال به طول انجامید اما در تمام این مدت این همفکری و تبادل نظر در طول کار جاری بود.

وی افزود: در زمان ساخت سریال تلاش شد تا فقط شاهد یک روایت صرف از تاریخ نباشیم یعنی حوادث و شخصیت ها متعلق به زمان و مکان محدودی نباشند و ما به ازای امروزی نیز داشته باشند، این همان اتفاقی است که در مجموعه "مختارنامه" نیز رخ داد. این ویژگی آثار ماندگار است که تاریخ مصرف ندارند و با هرنسلی ارتباط برقرار می کنند.

این مدرس بازیگری تصریح کرد: امروزی کردن کردار و گفتار شخصیت ها در آثار تاریخی به ارتباط آن اثر با تماشاگر کمک بسیاری می کند این  اتفاقی است که در برخی از آثار تاریخی به خوبی رخ می دهد و در برخی دیگر ابتر می ماند.

وی در خصوص بده بستان حسی خود با فرخ نعمتی ایفاگر نقش حضرت رضا ( ع) گفت: تبادل فکر و نظر میان من و ایشان به خوبی اتفاق افتاد و اوج آن سکانسی بود که جام زهر توسط مامون به امام خورانده می شد. در این سکانس من و فرخ نعمتی هر دو بسیار منقلب بودیم . قبل از شروع فیلمبرداری  من از کارگردان درخواست کردم که این سکانس با یک برداشت ضبط شود. فخیم زاده سکوتی مطلق را در تمام کاخ برقرار کرد و من وبازیگر نقش امام رضا(ع) را در بهترین شرایط حسی قرار داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار