مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد؛

لزوم ورود فرهنگ دفاع مقدس به عرصه اجتماعی

حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی» با تأکید بر اینکه دستگاه‌­های فرهنگی باید برای امروز جامعه از دفاع مقدس بهره بگیرند گفت: امروز اگر فرهنگ دفاع مقدس وارد زندگی مردم شد آنها نسبت به فرهنگ جهاد و مقاومت حساسیت پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ - 09June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی گلستانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان دیدار کرد.

حجت‌‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس از نام پر‌محتوایی برخوردار است، اظهار داشت: مأموریت دو اداره‌­کل به هم نزدیک است. اداره‌­کل تبلیغات اسلامی استان وظیفه دارد تا اسلام ناب و معارف شیعه را حفظ کند و ارزش‌­های آن را که دفاع مقدس نیز بخشی از آن است نشر دهد.  

وی افزود: دستگاه‌­های فرهنگی باید برای امروز جامعه از دفاع مقدس بهره بگیرند. امروز اگر فرهنگ دفاع مقدس وارد زندگی مردم شد آنها نسبت به فرهنگ جهاد و مقاومت حساسیت پیدا خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه امروز بیش از گذشته به مدل مدیریتی دفاع مقدس نیازمند است. اقدامی که در اداره‌­کل حفظ آثار و تبلیغات اسلامی استان باید صورت بگیرد این است که کار تبلیغی، ترویجی به سبک دوران دفاع مقدس انجام شود. یعنی یک نیروی مُبلغ در کنار ایفای نقش تبلیغی­‌اش، به عنوان یک نیروی رزمی نیز انجام وظیفه کند.

صاحبقرانی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد رسالت دستگاه‌­های فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی این است که دفاع مقدس را با زندگی مردم پیوند بزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: متولیان فرهنگی نتوانسته‌­اند مدل مدیریتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تئوریزه کنند تا آن را برای توسعه و بهبود زندگی مردم به جامع عرضه کنند. باید یک گروه از فرهیختگان فرهنگی مدل مدیریتی دفاع مقدس را احصا کنند و آن را به عنوان یک الگو به نسل امروز که در آینده می­‌خواهند وارد عرصه‌­های مدیریتی بشوند ارائه کنند.

وی در پایان آمادگی اداره‌­کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت­‌هایی که در اختیار این اداره‌­کل قرار دارد، اعلام کرد.

سردار یوسفعلی­‌زاده نیز در این نشست ابراز داشت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و گسترش شهرستانی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی جزو اولویت‌­های اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به شمار می‌­روند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بخش عمده‌­ای از مأموریت­‌های اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را به جریان می‌­اندازد. مرکز فرهنگی پاتوق ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس خواهد بود و در بخش موزه نیز آثار به جا مانده از آن دوران نگهداری خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان منادی ترویج فرهنگ دفاع مقدس بهترین بستر برای برگزاری برنامه­‌های حوزه ایثار و شهادت خواهد بود. امید است با مساعدت­‌هایی که از سوی شورای اسلامی و شهرداری مشهد صورت گرفته فاز یک این مرکز هر چه سریعتر به بهره‌­برداری برسد.    

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تأکید کرد: در حوزه دانشنامه استانی دفاع مقدس، بر اساس طرحی که تدوین شده در بازه زمانی چهار ساله برای تألیف این دانشنامه 4 هزار مدخل احصا خواهد شد و با تشکیل پروند علمی و نگارش مقالات تدوین این دانشنامه به پایان خواهد رسید.

یوسفعلی­‌زاده خاطرنشان کرد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان­‌ها راه‌­اندازی شده و با محوریت جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، این دفاتر از اسفند فعالیت­‌های خود را آغاز کردند. این اقدام برکات زیادی نیز به همراه داشته است.

وی در ادامه به فعالیت­‌های اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در حوزه هنر، ادبیات، روابط عمومی و تبلیغات و فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت نقش جامعه در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت گفت: آحاد جامعه و تشکل­‌های مردم نهاد ظرفیت­‌های بی انتهایی برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس، ایثار و مقاومت و تکریم این عرصه به شمار می­‌روند. اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌­های فرهنگی استان به هر میزان در این حوزه ورود پیدا کنند به همان میزان دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.    

وی بیان داشت: دفاع مقدس و شهید و شهادت موضوعاتی نیستند که هر وجدان آگاهی نسبت به دستاوردهای آن بی‌تفاوت باشد و به راحتی از کنار آن عبور کند. همه جریانات با سلایق مختلف هیچگاه در مقام تقابل با فرهنگ دفاع مقدس بر نیامده‌­اند.

این مسئول در پایان بر استفاده از ظرفیت مبلغان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مقاومت تأکید کرد.

«سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «غلامی» رئیس مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان، حجت‌الاسلام «علیرضا دهقان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات، «جعفر عشقی» مدیر ادبیات و تاریخ، «جواد فرهنگ­‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و «ابوالحسن حسین‌­زاده» مدیر گروه فرهنگی اجتماعی دانشنامه استانی دفاع مقدس در این دیدار سردار «یوسفعلی‌­زاده» را همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها