مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

دفاع مقدس پیشران معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان شد

آیت‎الله اعرافی گفت: دفاع مقدس پیشران معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهانیان شد و ظرفیت‌های بالقوه ملت را آشکار کرد.
کد خبر: ۳۴۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 09June 2019

دفاع مقدس پیشران معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در همایش ملی پرچمداران انقلاب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود آن همه ظرفیت فکری و فرهنگی و اجتماعی ملت ما ظهور پیدا نمی‌کرد.

وی انقلاب اسلامی را از جنس بدر، حنین و عاشورا دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس اوج نابرابری در تمام ابعاد بود و منطق مادی نمی‌توانست پیروزی در چنین جنگ نابرابری را تحلیل کند، ولی در برابر چشمان حیرت زده عالم، پیروزی رقم خورد.

وی با بیان اینکه هشت سال حماسه و ایثار معجزه تاریخ معاصر است، ادامه داد: در این دوران در ۲۰ یا ۳۰ مورد در جنگی نابرابر در برابر دشمن قرار داشتیم و دفاع مقدس پیشران معرفی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهانیان شد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشریت است و بر همه شیاطین و استکبار خط بطلان کشید.

وی با اشاره به حماسه سازی شهدا و رزمندگان اسلام افزود: رزمندگان اسلام با دفاع خود پیچ تاریخی مهمی را عبور و تحول عظیمی را در قوانین و ضوابط دنیای امروز ایجاد کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: امروز امتداد دفاع مقدس را در سوریه، بحرین، لبنان، فلسطین، یمن و دیگر نقاط عالم شاهدیم و این حضور به خاطر ظرفیت بالا و موتور محرک بسیار قوی است که در دوران دفاع مقدس کارسازی شد و به فضل خدا این فرهنگ و روح دفاع مقدس در سرتاسر عالم تجلی پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ جهاد و دفاع در منطق اسلام تصریح کرد: عده‌ای مثل داعش و طالبان و القاعده و ... با طرح جهاد‌های بدلی، در برابر جهاد حقیقی ایستادند در حالی که عناصر مهمی در جهاد اسلامی مطرح است.

آیت الله اعرافی تبیین کرد: رهبری و فرماندهی جهاد به فرماندهی کور و ضعیف و سست عنصر وصل نمی شود بلکه به فرماندهی ولی فقیه برخوردار از ویژگی‌هایی همچون شجاعت، اجتهاد، مرجعیت و عدالت پیوند می‌خورد.

وی دیگر خصوصیت جهاد حقیقی را اهدافی همچون دفاع از نوامیس مسلمانان و یا گشودن آفاقی برای هدایت و نجات بشریت خواند و تاکید کرد: در این نوع جهاد، از رهبر و فرمانده تا سرباز و قوانین حاکم بر آن همه تابع منطق قرآنی، فقهی و اخلاقی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس موجب تجدید حیات جهاد واقعی شد، افزود: دنیا باید بداند منطق جهادی دفاع مقدس، منطق کور و داعشیسم نیست، منطق انفعال هم نیست و منطق محکمی است که ما به واسطه آن در برابر همه زیاده خواهی‌های استکبار خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد: امروز منطق جهادی دفاع مقدس، فرهنگ تفکر بسیج و منطق قاطعیت، شجاعت، ایثار، نوآوری و عبور از خط قرمز‌های موهومی است.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع از اسلام اظهار کرد: روحانیت برای دفاع از اسلام تا مرز‌های شهادت پیش رفته و بسیاری از روحانیون به قله‌های رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها