معرفی کتاب؛

«نخستین سرباز»

کتاب «نخستین سرباز» خاطرات «محمدعلی مشهودی» از رزمندگان لرستانی دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 09June 2019

«نخستین سرباز»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، هر گوشه از مناطق عملیاتی غرب  و جنوب دری از بهشت و رستگاری است.

سرزمینی از نور و روشنایی که آسمان آن محل طلوع رحمت بی‌انتهای الهی بر قلب دلاورمردانی بود که جان شیرین‌شان را  در راه دفاع از حق در طبق اخلاص گذاشتند و آتش کینه و خشم نمرودیان زمان را ابراهیم وار بر جان‌های طالب حقیقت خود خریدند و هواهای نفسانی خود را اسماعیل وار به قربانگاه عشق بردند.  

 کتاب «نخستین سرباز» زندگینامه و خاطراتی از «محمدعلی مشهودی» از رزمندگان لرستانی دوران دفاع مقدس است که توسط  «محمد تقی عزیزیان»، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گردآوری و تدوین شده و در سال 1397 به  چاپ رسیده است.

کتاب «نخستین سرباز» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و دانشگاه لرستان به چاپ رسیده و انتشارات «پراکنده» آن را منتشر کرده است.

 در بخشی از این کتاب آمده است:

با تعدادی از نیروها به دامنه کوه اورامانات حرکت کردیم. در اول دره به دو دسته تقسیم شدیم. من و نیروهایم از طرف شرق و آقای رزیان و نیروهایش از طرف غرب به مواضع آنها یورش بردیم. در مسیر نیروهای زریان دو نفر و در مسیر ما یک نفر به طرف قله  درحرکت بودند. متأسفانه، نیروهای زریان، با تیراندازی بی مورد، سبب فرار دشمن شدند اما من نیروها را در سه خط تقسیم کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار