وزیر خارجه آلمان به منظور حفظ برجام وارد تهران شد

وزیر خارجه آلمان با دستور کار تلاش برای حفظ برجام وارد کشورمان شد.
کد خبر: ۳۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ - 10June 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، «هایکو ماس» برای گفت‌وگو با حجت الاسلام حسن روحانی به‌عنوان بخشی از تلاش اروپا به‌منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان و کاهش تنش میان آمریکا و ایران وارد تهران شد.

یک منبع دیپلماتیک آلمانی تأیید کرد که وزیر خارجه آلمان با محمدجواد ظریف و حسن روحانی دیدار خواهد کرد.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال گذشته و اعمال مجدد تحریم‌های گسترده، تنش میان تهران و واشنگتن افزایش یافت.

امضا کنندگان اروپایی ازجمله آلمان خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستند؛ اما درعین‌حال، با دیدگاه‌های دولت ترامپ درباره برنامه موشک‌های بالستیک و نقش جمهوری اسلامی در منطقه موافق‌اند.

هایکو ماس در سفر روز گذشته‌اش به عراق نسبت به خطرات هرگونه درگیری با ایران برای تمام غرب آسیا هشدار داد و گفت که اروپایی‌ها متقاعد شده‌اند که تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ارزشمند است.

این در حالی است که رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ابوظبی با اشاره به تصمیم ایران برای مقابله با اعمال دوباره تحریم‌ها به جمهوری اسلامی هشدار داد که برلین برای گفت‌وگو در مورد «کمتر برای کمتر» آماده نیست که منظور وی، تعهدات کمتر ایران در توافق هسته‌ای برای کاهش تحریم‌هاست.

ماس همچنین افزود: در گفت‌وگوهایش با مقامات ایرانی در مورد نگرانی اروپا از تحرکات کشورمان در سوریه و یمن نیز سخن خواهد گفت؛ اما تصریح کرد که فکر نمی‌کند راهبرد فشار حداکثری و تهدید مفید باشد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار