بروجردی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مذاکره و تعامل با آمریکا نتیجه‌ای جز خسران ندارد/ مسوولان با تفکر انقلابی و ولایی تصمیم‌گیری و اقدام کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای میان کشورمان با آمریکا صورت نخواهد گرفت، گفت: مسوولان برای اداره هرچه بهتر کشور و امور مردم، متفکرانه برنامه‌ریزی و با روحیه‌ای انقلابی و ولایی اقدام کنند.
کد خبر: ۳۴۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 10June 2019

مذاکره و تعامل با آمریکا سودی جز خسران ندارد/ مسوولان با تفکر انقلابی و ولایی تصمیم‌گیری و اقدام کنندعلائدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مذاکرات تیم دیپلماسی کشورمان با دولتمردان آمریکایی در قالب توافق برجام اظهار داشت: عملکرد دولتمردان این کشور در توافق بین‌المللی برجام، علاوه بر اینکه خلاف قوانین بین‌الملل بود، نقض فاحش حقوق بشر هم محسوب می‌شود؛ چراکه آن‌ها مانع از به ثمر رسیدن اهداف توافقی شدند که اگر محقق می‌شد، بر وضعیت ملت‌ها و کشورهای عضو این توافق اثر مطلوب می‌گذاشت.

وی با توجه به این نکته که مسلمان یک اشتباه را دوبار تکرار نمی‌کند، افزود: مذاکره اولیه ما با دولتمردان آمریکایی تحت عنوان توافقی بین‌المللی و صرفا برای بهتر شدن اوضاع تمام کشورهای عضو این قرارداد، بود؛ لذا ما نه تنها در برجام بلکه تحت هیچ شرایطی و در هیچ توافقی به کشوری باج نداده و نمی‌دهیم.

بروجردی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم بعید است که بتوانند فارغ از اظهارنظرهای مقامات آمریکایی در توافق برجام مستقل و مقتدرانه تصمیم‌گیری و اقدام کنند، گفت: عملکرد آمریکا در برجام و اعمال فشارهای حداکثری اقتصادی بر ملت ما، آب پاکی را بر دستان کسانی‌که گمان می‌کردند آمریکا خیرخواه ماست، ریخت؛ لذا فارغ از نگاه به گذشته و مذاکرات برجامی با این کشور، تکرار این مسئله زیبنده کشورمان نیست و در حقیقت هیچ مذاکره‌ای میان ما با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که رمز موفقیت ما در بهبود شرایط کنونی کشور، توسل به رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: مسوولان باید متوجه دشمنی غربی‌ها با ملت و کشورمان شده باشند؛ در حقیقت شهدای ما در همان ابتدای جنگ تحمیلی و در طول هشت سال دفاع مقدس راه را از بی‌راهه‌ها تشخیص داده بودند. در واقع پایان‌ناپذیری دشمنی آمریکا و متحدانش با ما حقیقتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی گفت: ما باید تفکر و تعقل و بررسی کنیم چه مسئله‌ای منجر به شکست دشمن شد، دشمنی که از تمام حمایت‌های شرق و غرب بهره‌مند بود؛ لذا دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیری، مقاومت، توجه به توانایی‌های داخلی و قطع امید کردن از بیگانگان علاوه بر اینکه باعث بهبود وضعیت کنونی کشور می‌شود، خشنودی شهدا را هم در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار