قلعه قوند از انتشار کتابی مرجع درباره آزادگان خبر داد؛

انتشار اطلاعات آزادگان کشور در «نگاره‌نگاشت»

مسوول پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان گفت: کتاب «نگاره‌نگاشت آزادگان» شامل اطلاعات تمامی آزادگان کشور به زودی چاپ می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 10June 2019

انتشار اطلاعات آزادگان کشور در «نگاره نگاشت»فرزانه قلعه قوند مسوول پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس با اشاره به تکمیل پروژه «نگاره‌نگاشت آزادگان» اظهار داشت: نگاره‌نگاشت شامل تصاویر تمامی آزادگان دوران دفاع مقدس در سراسر کشور است که به علاوه اطلاعاتی کلی از آزادگان به زودی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ویرایش نهایی و کارهای تکمیلی کتاب در حال انجام است، گفت: اطلاعاتی که در این کتاب از آزادگان به چاپ می‌رسد شامل اردوگاه محل اسارت، شهر محل تشکیل پرونده آزادگی، نام، نام خانوادگی، سن اسارت، کد آزادگی، نوع عضویت، دین و غیره است.

قلعه قوند با اشاره به ویژگی‌های این کتاب گفت: این کتاب امکان گرفتن خروجی از بخش‌های مختلف از جمله آزادگان هر استان، یا آزادگان به تفکیک اقلیت‌های دینی و یا نوع عضویت که شامل بسیجی، سپاهی و ارتشی هست را، دارند. به علاوه در کنار اطلاعات آزادگان در قسمتی تعریف و توضیحی درباره اردوگاه‌ها آمده است.

مسوول پژوهشی موسسه پیام آزادگان بیان کرد: این کتاب اثری پژوهشی برای استفاده پژوهشگران است که به عنوان کتابی مرجع می تواند در اختیار مردم قرار گیرد.

قلعه قوند افزود: کار این کتاب از سال 94 آغاز و توسط معاونت پژوهش موسسه تدوین شده است. این کتاب شامل اطلاعات همه آزادگان کشور است که در قطع رحلی در حدود هزار صفحه به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار