حناچی:

هر ماه یک قطار به شبکه ریلی پایتخت اضافه می‌شود

شهردار تهران گفت: برنامه ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.
کد خبر: ۳۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ - 10June 2019

قصد داریم هر ماه یک قطار به شبکه ریلی پایتخت اضافه کنیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران پیش از بازدید معاون‌ اول رئیس‌جمهور از کارخانه واگن‌سازی تهران با اشاره به اینکه این کارخانه 70 درصد واگن‌های متروی تهران را تامین می‌کند، اظهار داشت: 36 تا 40 درصد از این تعداد واگن، داخلی است و تلاش می‌شود میزان تولیدات داخلی افزایش یابد. امروز نیز به مناسبت ترخیص 70 واگنی که در گمرک مانده بود، سه قطار آماده به ناوگان شبکه شهری پایتخت الحاق می‌شود.

حناچی با بیان اینکه برنامه ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم، گفت: نقطه بحرانی ما تعداد قطار‌ها است؛ هم‌اکنون دو میلیون سفر با مترو انجام می‌شود و برای افزایش راندمان و رسیدن به هفت میلیون باید سرفاصله قطار‌ها را کم و تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم؛ این همان هدف اصلی است که در حوزه مترو پیگیری می‌کنیم.

شهردار تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کارخانه واگن‌سازی تهران بتواند به حداکثر بهره‌وری برسد، عنوان کرد: هم‌اکنون این کارخانه قطار مورد نیاز برخی از کلانشهر‌های دیگر را نیز تامین می‌کند و بدون شک یکی از مصادیق رونق تولید شمرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رساندن سرفاصله قطار‌ها به دو دقیقه به دو هزار واگن نیاز داریم، افزود: به‌طور معمول واگن‌ها به شکل سی‌کی‌دی وارد کشور می‌شوند؛ میزان تولید داخل نیز حدود 30 تا 40 درصد است و تلاش می‌کنیم این میزان افزایش یابد. هم‌اکنون ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران کم‌تر از 30 درصد است که امیدواریم توسعه یابد؛ البته اصلی‌ترین مشکل برای رسیدن به این هدف نیز محدودیت مالی است.

حناچی در پایان وجود کارخانه واگن‌سازی تهران را یکی از مزیت‌های متروی تهران دانست و تصریح کرد: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده واگن به شمار می‌رود و یکی از اهداف بازدید معاون اول رئیس جمهور از کارخانه این است که این مجموعه را به ظرفیت حداکثری‌اش برسانیم. همچنین حمایت‌های دولت از پروژه مترو تهران نباید قطع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار