یادداشت/ رحیم محمدی

بلوف سیاسی به نام «اس ۴۰۰»

غربی‌ها با انتشار خبر رد درخواست ایران از روسیه مبنی بر خرید سامانه اس ۴۰۰ به دنبال این بودند که بدانند ایران از چه نوع سامانه پدافندی برخوردار است؛ در واقع می‌توان این خبر را به نوعی بلوف سیاسی و تبلیغی دشمن برای دست‌یابی به اطلاعات مورد نظر دانست.
کد خبر: ۳۴۹۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 14June 2019

بلوف سیاسی به نام اس ۴۰۰گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ چندی پیش خبری به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شد، مبنی بر اینکه «روسیه درخواست تهران برای خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را به بهانه افزایش تنش‌ها در غرب آسیا رد کرده است.» موضوعی که واکنش سخنگوی کاخ کرملین را در پی داشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین درباره شایعات اخیر مبنی بر درخواست ایران برای خرید اس ۴۰۰ و جواب رد روسیه عنوان کرده که هیچ اطلاعی از اخباری که ادعا می‌کند روسیه صادرات اس -۴۰۰ به ایران را نپذیرفته، نداریم و باید در برخورد با چنین اخباری احتیاط کرد.

طرح چنین اخباری از سوی رسانه‌های غربی که بنا بر گفته سخنگوی کاخ کرملین «باید در برخورد با چنین اخباری احتیاط کرد» از آن جهت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد که مسئولان کشور‌های غربی درباره توان پدافند هوایی ایران اطلاعات کاملی ندارند و از این بیم دارند که ایران نیز همانند برخی کشور‌های همسایه دارای سامانه پدافندی اس ۴۰۰ باشد.

در حالی که بار‌ها از سوی فرماندهان مربوطه در کشورمان تاکید شده ایران دارای سامانه‌های پدافندی بهتری نسبت به اس ۴۰۰ است و نیازی به چنین سامانه‌ای ندارد، اما از آنجایی که دولتمردان غربی تصور می‌کنند آنچه تاکنون در این رابطه از سوی ایران اعلام شده، حقیقت ندارد.

به همین جهت سعی کردند با نشر چنین خبر کذبی، مسئولان کشورمان و روسیه را به واکنش وادارند تا بلکه بتوانند از این طریق به اهدافی که دارند، دست یابند به عبارت دیگر وقتی دشمن از اردوگاه طرف مقابل اطلاعات کاملی ندارد، دست به انتشار شایعه‌ای می‌زند تا بلکه بدین‌وسیله به اطلاعات مورد نظر دست یابد.

بنابراین آن‌ها با انتشار چنین خبری به دنبال این بودند که بدانند آیا همان‌گونه که در گذشته بار‌ها درباره داشتن یا نداشتن سامانه پدافندی اس ۴۰۰ از سوی مسئولان ایرانی اطلاع رسانی کافی شده بود، این موضوع صحت دارد یا خیر؛ بدین ترتیب می‌توان این خبر را به نوعی بلوف سیاسی و تبلیغی دشمن دانست.

انتهای پیام/ 231

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
یدالله فوق ایدیهم
این چیزی که دشمنان اسلام بعد از شکست خواهند فهمید انشاالله
نظر شما
پربیننده ها