بیانیه مجمع «پیشکسوتان جبهه سوسنگرد» به مناسبت فتح بستان

ارمغان رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب شد

مجمع «پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد» به مناسبت سالروز عملیات طریق القدس و آزادسازی شهر بستان با صدور بیانیه‌ای سالروز این پیروزی را گرامی داشت.
کد خبر: ۳۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 29November 2014

ارمغان رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب شد

به گزارش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، مجمع «پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد» به مناسبت سالروز عملیات طریق القدس و آزادسازی شهر بستان با صدور بیانیهای سالروز این پیروزی را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

آنچه غرور انگیز و افتخار آفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم ارواحنا فداه هستند «و این است فتح الفتوح » حضرت امام خمینی(ره(

دشمن بعثی عراق با تصرف شهر مرزی بستان در مهر ماه سال 1359 و حضور متجاوزانه بیش از 14 ماه در آن شهر، همراه با جنایات و فجایع ضد انسانی بیشمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبران ناپذیر بر مردم متعهد بستان ، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.

سرانجام رزمندگان اسلام متشکل از ارتش، سپاه، بسیج، ستاد جنگهای نامنظم و پشتیبانی موثر نیروی هوایی، هوانیروز و جهاد سازندگی با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان، انهدام نیروهای متجاوز و بیرون راندن آنان تا مرزهای بینالمللی در عملیاتی غرورآفرین با نام«طریقالقدس» در ساعت 30 دقیقه بامداد 8 آذر1360 با رمز مقدس «یا حسین فرماندهی» تحت فرماندهی قرارگاه کربلا با استمداد از الطاف الهی، به یگانهای ارتش متجاوز صدام به طور رعد آسا یورش برده و در همان ساعات اولیه با استعانت از امدادهای غیبی خداوند که بخشی از ان همراه با بارش باران و هوای ابری بود متجاوزان را غافلگیر نموده و ضمن دور زدن آنان ، دشمن را به محاصره خود در آوردند.

در عظمت این عملیات بزرگ و افتخار آفرین همین بس که حضرت امام (ره) آن را «فتح الفتوح» نامیده و در پیام بسیار ارزشمند خود آورده است: مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش میدانند. وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمدند.

رزمندگان اسلام طی دو هفته عملیات متداوم با تقدیم بیش از هزار شهید توانستند ضمن آزادسازی شهر بستان، تنگه استراتژیک چزابه، ارتفاعات الله اکبر و 70 روستای منطقه، حدود 650 کیلومتر مربع از سرزمین کشور عزیزمان را پس از 420 روز از لوث وجود اشغالگران بعثی پاک کنند.

همچنین خطوط تدارکاتی و ارتباطی دشمن در منطقه غرب خوزستان قطع و رزمندگان ما برای اولین بار در جنوب کشور موفق شدند دشمن متجاوز را به پشت مرزهای بینالمللی عقب رانده و راه فتح بخش اشغالی خرمشهر را بگشایند. در این عملیات افتخار آفرین 6 تیپ دشمن منهدم، هزاران نفر از نفرات آنان کشته و زخمی و صدها نفر نیز به اسارت مدافعان میهن عزیزمان در آمدند.

غنائم بیشماری از جمله 170 دستگاه تانک و نفربر، 250 دستگاه انواع خودروهای نظامی، 120 دستگاه انواع ماشینهای مهندسی و 19 قبضه توپ به غنیمت رزمندگان سلحشور اسلام درآمد که در تأسیس یگانهای جدید رزمندگان اسلام به کار گرفته شد و بیش از 180 دستگاه تانک و نفربر، 200 دستگاه خودرو، 13 فروند هواپیما و 4 فروند بالگرد دشمن منهدم شد.

ارمغان رشادتها و جان فشانیهای رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تاثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی، خیزش ملتها و مقاومت در برابر استکبار و زیادهخواهیهای آن است که آثار پیروزمند آن را در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان شاهد هستیم.

امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسهها، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامیمان در عرصههای مختلف افزوده میشود.

به فرموده پرچمدار انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنهای مهمترین رسالت و دستورکار کنونی جهان اسلام، تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی، وحدت و انسجام جهان اسلام و آزادی فلسطین است.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد متشکل از فرماندهان، رزمندگان ، جانبازان و خانواده معظم شهدای جبهه های سوسنگرد از جمله شهر بستان ضمن گرامی داشت سی و سومین سالگرد این عملیات بزرگ و افتخار با رهبر عظیم الشان و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیمان میبندد که تا پای جان راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد. «و کان حقا علینا نصرالمومنین» این سنت لایتغیر الهی است که پیروزی از آن مومنین است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها