فرمانده سپاه سوادکوه شمالی تأکید کرد؛

لزوم نگاه ویژه استانی در برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی در سوادکوه شمالی

محمدرضا خمسیه با بیان اینکه سوادکوه شمالی به علت وسعت زیاد و پراکندگی تفریح‌گاه‌های آن مورد توجه بسیاری از گردشگران است، گفت: مسئولین استان باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.
کد خبر: ۳۴۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ - 10June 2019

لزوم نگاه ویژه استانی جهت برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی در شهرستان سوادکوه شمالی«محمدرضا خمسیه» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با اشاره به انتشار تصاویر تأسف‎برانگیز برخی گردشگرنماها و انسان‌های لاقید با وضعیتی به غایت مبتذل از منطقه لفور در رسانه‌های کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و در حالی به وقوع پیوست که کشور راه فرهنگی خود را گم کرده بود و در مسیری که غربی‌ها ترسیم کرده بودند قرار داشت و این انقلاب سبب متوقف شدن فرهنگ غربی و مصادره فرهنگ ملی و اسلامی شد.

وی به اقدامات فرهنگی اجتماعی سپاه این شهرستان جهت برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی از جمله پدیده بدحجابی و بی‌بندباری‌ها اشاره کرد و افزود: هر ساله جوانان و بسیجیان انقلابی منطقه لفور با مسئولیت پذیری هرچه تمام‌تر در کنار برادران ناجا و سپاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در اماکن گردشگری این منطقه به جای می‌آوردند و علی‌رغم اینکه بهترین و شلوغ‌ترین مراکز گردشگری این منطقه در دست بخش خصوصی یا دولتی است آنان به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنند.

خمسیه ادامه داد: سپاه شهرستان سواد کوه شمالی نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری و مقابله با جنگ نرم اقدامات فرهنگی دیگری نیز در سطح شهرستان انجام داده تا جلوی نشر هرگونه بی‌بندوباری و هنجارشکنی از جمله بی‌حجابی در جامعه را بگیرد.

این مسئول اجرای برنامه فرهنگی در تفریح‌گاه‌ها در قالب برنامه پارک پاک، اجرای برنامه 40 سال اقتدار در سطح محلات و تبیین اصول فرهنگی اجتماعی انقلاب و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را از جمله اقدامات فرهنگی سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: سپاه این شهرستان با برگزاری یادواره‌های شهدا و راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های ملی مذهبی مختلف و راهپیمایی عفاف و حجاب سعی دارد فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی را در سطح شهرستان اشاعه کند.

وی افزود: همچنین در سطح مدارس نیز با برگزاری برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کند تا بذر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را از همان عنفوان جوانی در قلب و ذهن کودکان و نوجوانان نقش بندد.

این مسئول ادامه داد: همچنین گشت‌های محله محور و گشت‌های تذکر لسانی به ویژه در منطقه توریستی لفور پیوسته در سطح محلات و مناطق توریستی شهرستان حضور دارند.

فرمانده سپاه شهرستان سوادکوه شمالی در پایان متذکر شد: شهرستان سوادکوه شمالی به علت وسعت زیاد و با مساحت 488 کیلومتر مربع و تعدد و پراکندگی تفریح‌گاه‌های آن مورد توجه بسیاری از گردشگران از جای جای کشور بوده که متأسفانه به علت توان و ظرفیت محدود شهرستان، همچنین نبود دستگاه‌های مستقل فرهنگی در آن نیاز مبرم به حمایت‌های استانی دارد که می‌طلبد مسئولین استان نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار