مراسم سالگرد آیت‎الله سعیدی در قم برگزار شد

مراسم 49 امین سالگرد شهادت آیت‎الله «سید محمدرضا سعیدی» امروز در آرامستان وادی‎السلام قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ - 10June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم سالگرد شهادت آیت‎الله سیدمحمدرضا سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت امام خمینی (ره) با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) و امام جمعه قم، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی، خادمان حرم کریمه اهل بیت (ع) و ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت در جوار مزار این شهید عزیز در وادی‎السلام قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله سعیدی در قم برگزار شد

حجت‎الاسلام‌والسلمین «سیدحسن سعیدی» فرزند شهید آیت الله سعیدی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: ۴۹ سال قبل پدرم که از یاران باوفای امام خمینی (ره) و نهضت انقلاب بود بر اثر شکنجه ساواک به شهادت رسید و غریبانه در تاریکی شب در این آرامستان خاکسپاری شد.

وی با اشاره به عظمت مقام شهدا و ضرورت حفظ دستاورد‌های انقلاب ابراز کرد: در جوار مزار این شهید والامقام و شهدای عزیز ۱۵ خرداد که در این آرامستان خاکسپاری شده‌اند، با خدای خود عهد می‌بندیم که اجازه ندهیم این انقلاب لحظه‌ای به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

این مراسم با مرثیه سرایی و ادای احترام و اهدای شاخه های گل به مزار مطهر شهید آیت الله سعیدی همراه بود.

شهید آیت الله سعیدی در حمایت از نهضت امام خمینی (ره) و علیه استعمارگران دست به فعالیت‌ زد و با انتشار اعلامیه‌ای به زبان عربی خطاب به علمای کشور‌های اسلامی، آن‌ها را دعوت به قیام و مخالفت کرد.

رژیم شاه که از حرکت پرخروش آیت الله سعیدی به وحشت افتاده بود این عالم مجاهد را دستگیر و در قزل قلعه زندانی کرد و تحت شدیدترین شکنجه ها، در روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ وی را به شهادت رسانید.

آیت الله سعیدی علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) داشت. درباره امام (ره) گفته بود: به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار