مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی «فیروز»:

شرکت بهداشتی «فیروز» از دولت آمریکا شکایت خواهد کرد

«سلمان ساریخانی» گفت: کنفوانسون حقوق افراد دارای معلولیت در نیویورک واقع شده و به دلیل تحریم و منع سفر به آمریکا ۲ سال است که این حق از ما سلب شده و از این رو از دولت امریکا شکایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۴۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ - 11June 2019

شرکت بهداشتی «فیروز» از دولت آمریکا شکایت خواهد کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سلمان ساریخانی» مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی «فیروز» در گفت‌وگو با «صبح قزوین» اظهار داشت: شرکت فیروز از شرایط خاصی برخوردار است و ۱۱۰۰ شغل پایدار را برای معلولین ایجاد کرده و بالغ بر ۹۲ درصد پرسنل کانون معلولین توانا، شرکت فیروز و کارگاه‌های وابسته به آن‌ها را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در اصل ۳۲ کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، به صراحت قید و تشریح شده که همکاری اعضای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید این ارتباط ارتقاء یافته و اعضاء نسبت به تشکیل شبکه، تبادل اطلاعات، برنامه آموزشی و رویه مناسب اقدام کنند.

مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی فیروز ابراز کرد: با تحریم‌های صورت گرفته از طرف آمریکا در این ارتباط به بن‌بست رسیده‌ایم و قادر به هیچ‌گونه ارتباط و دریافت تسهیلات نیستیم.

وی افزود: مقر کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در نیویورک واقع شده است و هر ساله کنفرانسی در آن‌جا برگزار می‌شود، اما طی ۲ سال گذشته به دلیل قانون منع مسافرت به آمریکا، حق حضور در این کنفرانس از ایران سلب شده است.

این مسئول توضیح داد: «سید محمد موسوی» مدیر عامل شرکت فیروز و بنیان‌گذار کانون معلولین توانا، دارای مقام مشورتی در سازمان ملل در زمینه حقوق معلولین است؛ اما به دلیل منع مسافرت ایرانی‌ها به آمریکا امکان حضور در کنوانسیون را ندارد.

تحریم‌ها حق حضور در کنوانسیون معلولین را از ما سلب کرد

وی افزود: آقای موسوی در زمینه معلولین در کشور برند است و ۲۳ سال است که اندیشه‌هایش در این مسیر قرار دارد؛ اما با وضعیت پیش آمده، توان ارائه و شکوفایی اندیشه‌ها و حمایت از حقوق معلولین کشور از او سلب شده است.

ساریخانی تأکید کرد: توجه به این نکته دارای اهمیت است که ما قصد حضور در سازمان ملل و شرکت در کنفرانسی را داریم که حق طبیعی اعضاء است؛ از این رو نباید قانون منع سفر این حق را از ما سلب کند؛ زیرا حضور ما در این کنفرانس در رابطه با حقوق افراد دارای معلولیت تأثیرگذار خواهد بود.

وی اذعان کرد: به دنبال تحریم‌ها قیمت تجهیزات توان‌بخشی نیز افزایش یافته، این درحالی است که باید قدرت خرید افراد دارای معلولیت نسبت به جامعه و تجهیزات بررسی و مد نظر قرار گیرد.

مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی فیروز ادامه داد: در واقع تحریم‌ها به طور مستقیم تمام افراد جامعه که افراد دارای معلولیت نیز بخشی از را تشکیل می‌دهند، هدف قرار داده است.

وی اظهار کرد: تحریم‌هایی که متوجه شرکت شده علاوه بر تاثیر گذاری در بخش بهداشت نوزادان و کودکان فاز اشتغال‌زایی را نیز با مشکل مواجه کرده است؛ به این شکل که واردات محصولات اولیه با قیمت بسیار بالا صرفه اقتصادی ندارد.

حق قانونی خود را از طریق وزارت کشور و قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم

این مسئول افزود: ۳ هزار نیروی ثبت نامی داریم که قرار بود طبق فازبندی به ترتیب مشغول به کار شوند؛ اما تحریم‌ها و موضوع مواد اولیه این روند را با مشکل مواجه ساخت.

ساریخانی ابراز کرد: شرکت فیروز و کانون معلولین توانا شکایت از دولت آمریکا را در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری موضوع از مراجع قانونی است.

وی توضیح داد: شکایت از دولت آمریکا یا باید با حضور فرد در آمریکا و طرح شکایت در دادگاه‌های آن‌جا باشد که اکنون با منع حضور در آن کشور عملا امکان‌پذیر نیست، راه دیگر پیگیری از طریق وزارت کشور و قوه قضائیه است که مراحل اولیه آن در حال انجام شدن است.

مسئول امور بین‌الملل گروه بهداشتی فیروز عنوان کرد: بیانیه ما تا چند روز آینده آماده می‌شود و شکایت به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما موظف به دفاع از حقوق خود هستیم و آن را مطالبه می‌کنیم و اکنون، چون در آغاز کار قرار داریم از بازخورد‌های داخلی و خارجی اطلاعی نداریم؛ اما در هرصورت از این حق طبیعی خود دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار