چاپ دوم «در باب تاریخ الحاد در اسلام» منتشر شد

چاپ دوم کتاب «در باب تاریخ الحاد در اسلام» با ترجمه «معین کاظمی‌فر» روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۳۴۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 11June 2019

«در باب تاریخ الحاد در اسلام»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «در باب تاریخ الحاد در اسلام» عنوان کتابی از  «عبدالرحمان بدوی» است که طی آن  آرای ملحدان در تمدن اسلامی به تأثیر اندیشه‌های آن‌ها بر تفکر اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. «معین کاظمی‌فر» این کتاب را در 253 صفحه ترجمه و منتشر کرده است.

عبدالرحمان بدوی یکی از مهم‌ترین استادان فلسفه اسلامی بود که اندیشه‌های وی تحت تاثیر آثار و اندیشه‌های فارابی و ابن‌سینا شکل گرفته است. «رابعه عدویه: شهید عشق الهی»، «فیلسوفان جهان اسلام: شرق و غرب»، «تاریخ اندیشه‌های کلامی در اسلام» ازجمله آثار این اندیشمند جهان اسلام است. «در باب تاریخ الحاد در اسلام» یکی از مهم‌ترین آثار بدوی است که در آن سه تن از مهم‌ترین ملحدان در تاریخ اسلام «ابن مقفع»، «ابن راوندی» و «زکریای رازی» و تفکر آن‌ها بررسی شده است.

مترجم کتاب در خصوص این اثر می‌گوید: «در باب تاریخ الحاد اسلام ترجمه‌ای است از کتاب من تاریخ الالحاد فی الاسلام که حدود ۷۰ سال از انتشارش به زبان عربی می‌گذرد.

البته برخی از مقالات این کتاب به قلم خود بدوی نیست و او در اصل در این اثرش در مقام تألیف و ترجمه است. بدوی در این کتاب جریان‌های الحادی در تمدن اسلامی را مد نظر قرار داده است. بدوی معتقد است که کمابیش ملحدان سهم بزرگی در پیشرفت علومی چون کلام و فلسفه و به طور کل فکر اسلامی داشته‌اند و هیچ‌گاه موجب تضعیف اندیشه‌های دینی نشدند و این خاصیت پارادوکسیکال آزادی اندیشه در جوامع است.»

«در باب تاریخ الحاد در اسلام» در  253 صفحه به قلم «عبدالرحمن بدوی» تالیف و به کوشش «معین کاظمی‌فر» ترجمه شده است. چاپ دوم این کتاب چندی پیش توسط انتشارات «نگاه معاصر» منتشر و روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها