معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس میراث معنوی و تجسمی دفاع مقدس برای آیندگان است

«حبیب الله خجسته پور» گفت: مهمترین ارزش کشور ما ارزش‌های هشت ساله دفاع مقدس بوده و مرکز فرهنگی دفاع مقدس میراث معنوی و تجسمی دفاع مقدس را برای آیندگان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۳۴۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ - 12June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «حبیب الله خجسته پور» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دیدار با سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و مقاومت بسیار مهم بوده و نیاز است تا در ایام خاصی مانند سوم خرداد تلنگرهایی به مردم به خصوص نسل جوان در جهت حفظ میراث دفاع مقدس زده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان افزود: مهمترین ارزش کشور ما ارزش ها و دستاوردهای هشت ساله دفاع مقدس بوده و مرکز فرهنگی دفاع مقدس میراث معنوی و تجسمی دفاع مقدس را برای آیندگان ایجاد می کند.

خجسته پور تصریح کرد: بعد از پایان هر فاز کاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید تلاش های انجام شده در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در ایام سوم خرداد گفت: آزادسازی خرمشهر نه تنها یک اتفاق بزرگ در دفاع مقدس بود، بلکه نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ضمن تاکید بر استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزار های جدید در جهت آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید برنامه های خلاقانه در جهت ایجاد تاثیرگذاری بیشتر بر مردم انجام شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان سمنان بیان داشت: امنیت و اقتدار امروز ما مدیون رزمندگان دیروز است که ارزش و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم راه، منش و فرهنگ جوانان دیروز جامعه را به جوانان امروز جامعه انتقال دهیم.

سلامی تصریح کرد: جنگ ما در دوران دفاع مقدس جنگ نظامی بود، ولی جنگ امروز، جنگ اقتصادی و روانی است و دشمن از تمام امکانات خود برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و مهم‌ترین وظیفه ما انتقال دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده است.

سلامی با بیان این‌که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی شرق کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: احداث این‌گونه مراکز، فرصتی برای انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به عموم مردم خواهد بود و حضور مردم در این‌گونه فضا‌ها، می‌تواند تا حدی آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش دهد.

در ادامه این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در معاونت‌های اداره‌کل از جمله برگزاری دوره مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس وسژه مدیران و کارکنان دولت، جمع آوری اسناد و خاطرات رزمندگان، چاپ و تدوین کتب رزمندگان استان،  تدوین کارنامه دستگاههای اجرایی استان در دوارن دفاع مقدس، تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان و... را ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار