دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با خانواده شهید «درعلی فراشاه»

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با خانواده شهید «محمد رضا درعلی فراشاه» دیدار کرد.
کد خبر: ۳۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ - 11June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با خانواده شهید «محمدرضا درعلی فراشاه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار هدایتی در این دیدار با اشاره به سال 1365 و اجرای دفاع متحرک ارتش بعثی عراق در طول مرزها، اظهار داشت: دشمن با پی بردن به اینکه ارتش و سپاه با استقرار نیروی اندک و به‌صورت پاسگاهی خط را اداره می‌کنند تا نیروها را سازمان‌دهی کرده و به‌صورت آفندی به‌کارگیرند، این نوع دفاع را برگزید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد افزود: این نوع دفاع ارتش بعثی در بعضی از نقاط ازجمله بازپس‌گیری شهر مهران موفق بود؛ که البته دوباره توسط نیروهای ایران بازپس گرفته شد.

وی ادامه داد: بعد از آزادسازی خرمشهر، مسئولیت پدافند ارتفاعات قلاویزان و شیار میگ سوخته را بر عهده گردانی که مسئولیتش با یزدی‌ها بود و من نیز مدیریت آن را بر عهده داشتم، قرار دادند که این گردان به مدت شش ماه حفاظت از منطقه را انجام داد.

سردار هدایتی یزد یادآور شد: با توجه به عقب‌نشینی عراقی‌ها و کار گذاشتن مین‌ها به‌صورت نامنظم، این مین‌ها توسط شهید محمدرضا درعلی فراشاه پاک‌سازی شد که در حین همین مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به خصوصیات بارز شهید درعلی فراشاه بیان کرد: شجاعت، خلوص نیت، ایمان، توکل و چشم‌پوشی از مال دنیا از خصلت‌های اخلاقی این شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار