موسوی در واکنش به سخنان وزیرخارجه آلمان:

اروپا به تعهدات برجام پایبند باشد/ «ماس» ماده ۳۶ برجام را مطالعه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.
کد خبر: ۳۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ - 12June 2019

اروپا به تعهدات برجام پایبند باشد/ «ماس» ماده ۳۶ برجام رامطالعه کندبه گزارش گروه سیاست‌خارجی دفاع‌پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم اظهار داشت: با سخنان وی درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم‌نظریم‌؛ اما تاکید وی مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چندجانبه را خیلی درک نمی کنیم.

وی گفت: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن بطور یکسان باید به تعهداتشان عمل کنند و اگر نمی توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازوکارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهداتمان بازنگری داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام اند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات‌شان پایبند باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به وزیر خارجه آلمان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها