امام جمعه کرمان:

ایثار و شهادت، ملاک انسان‌های برتر در جامعه اسلامی است

امام جمعه کرمان گفت: در امت اسلامی کسی که دانش بیشتری داشته باشد، جایگاهش رفیع‌تر است و به همان اندازه که مسئولیت بیشتری داشته باشد، جایگاهی ارزشمندتر دارد که ایثار و شهادت، ملاک انسان‌های برتر در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۳۵۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 12June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در اجلاسیه سرداران و 574 شهید نظم و امنیت استان اظهار داشت: شهادت در فرهنگ دینی ما بسیار ارزشمند است و هر ملتی در هر تاریخی ممیزاتی دارد که امت اسلامی، امتی پیشرو و مشخصات و ممیزاتی در قرآن دارد.

امام جمعه کرمان گفت: ارزش انسان و جایگاه رفیع او در قرآن کریم بر اساس تقوا، دانش و جهاد  می‌سنجند که انسان‌ها باید از نظر مراعات مسائل تقوایی، در همه مکان‌ها و خلوت‌ها خدامحور باشند و فقط برای خدا کار کنند و خدا را در صحنه‌های زندگی خود ببینند.

وی با بیان اینکه کسی که در امت اسلامی دانش بیشتری داشته باشد، جایگاهش رفیع‌تر است و به همان اندازه که مسئولیت بیشتری داشته باشد، جایگاهی ارزشمندتر دارد، ادامه داد: ایثار و شهادت ملاک انسان‌های برتر در جامعه اسلامی است.

علیدادی با اشاره به اینکه کسانی که از امنیت جامعه و آرامش مردم حمایت و محافظت می‌کنند با آنهایی که در خانه‌ها نشسته و هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند در پیشگاه خدا یکسان نیستند، عنوان کرد: آنها به مقامی نائل می‌آیند که مخصوص کسانی است که اهل جهاد و شهادت و ایثار باشند.

همچنین سردار «رضا بنی اسدی» فرمانده انتظامی استان کرمان در این یادواره اظهار داشت: تفاوت شهدای جنگ و نیروی انتظامی در این است که رزمندگان در دوران جنگ با خاکریز و سنگر و هدف مشخص می‌جنگیدند، اما در نیروی انتظامی تشخیص مجرم از غیرمجرم کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: مجرم به سادگی در پوشش لایه‌های جمعیتی جامعه پنهان می شود و اگر مأمور نیروی انتظامی در تشخیص مجرم خطا کند، برای او پرونده تشکیل می‌شود و جان آنها در خطر است.

سردار بنی اسدی اظهار داشت: به واسطه تلاش شهید زنده و سرباز ولایتمدار، سردار سلیمانی و در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی را به آن سوی مرزها برده، هیچکس جرأت حمله به ایران را ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار