ماجرای رزمنده مسیحی که در جبهه مسلمان شد

یکی از رزمندگان دفاع مقدس ماجرای رزمنده‌ای مسیحی را روایت کرد که در جبهه‌های دفاع مقدس مسلمان شد.
کد خبر: ۳۵۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹ - 16June 2019

ماجرای رزمنده مسیحی که در جبهه مسلمان شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اندک نبودند آدم‌هایی که جبهه آنان را متحول کرد، چه از نظر اعتقادی و اخلاقی و چه از لحاظ شخصیتی و حتی تحصیلی و شغلی. جبهه یک دانشگاه بزرگ بود که توانست آدم‌ها را در جایگاه‌های متفاوت خودساخته کند و متناسب با ظرف وجودی هر یک به مراتب بالای انسانی ببرد.

در ادامه خاطره‌ای از مسلمان شدن یک رزمنده مسیحی در جبهه‌های جنگ را به نقل از «حجت‌الاسلام علی حبیبی» یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌خوانید.

«حضور طلاب و برنامه‌های مناسب تبلیغی در ایام عید نوروز، همراه با دعا و نیایش زیارت عاشورا و دعای توسل، روح معنوی خاصی در جبهه ایجاد می‌کرد. بازدیدهای مردمی، تاثیرات مثبتی در پی داشت. افراد شاخصی نیز از ستاد نماز جمعه تهران برای بازدید به منطقه سومار آمده بودند و با چشم غیر مسلح، ستون تانک‌ها و ادوات ارتش عراق را مشاهده می‌کردند و متعجب می‌شدند از اینکه چگونه ما با این تجهیزات کم در مقابل دشمن تا دندان مسلح، ایستادگی می‌کنیم و بسیار شیفته رشادت‌ها و جانفشانی‌های سربازان گمنام، مخلص و بی ادعای اسلام شده بودند.

فضای معنوی جبهه و اخلاص کم نظیر نیروها، تاثیرات شگرفی داشت که حتی بر سربازان غیر مسلمان نیز مؤثر واقع و سبب گرایش آنان به دین مبین اسلام می‌شد. زمانی که از این سربازان شیفته اسلام می‌‎پرسیدم که چه چیزی موجب این شد تا شما به اسلام علاقه‌مند شوید؟ پاسخ می‌دادند: آشنایی با راه و مرام امام حسین (ع)، علم و اخلاق نیکوی سربازان اسلام، ما را به این سمت و سو گرایش داد. یک روز همراه یکی از افراد مشتاقی که قصد تشرف به دین مبین اسلام را داشت، عازم شهر مقدس قم شدیم. فرد مذکور، مدام پدرش را لعن و نفرین می‌کرد. در مرقد حضرت معصومه (س) به او گفتم: به پدرت توهین نکن، چون دین مبین اسلام احترام خاصی برای والدین قائل است. او گفت: پدرم به ما ظلم بسیاری کرده است و با مادرم کتک کاری می‌کرد. در محضر یکی از علماء سخنان تاثیرگذاری بیان شد که علاقه آنان را به اسلام دوچندان کرد.

سربازی مشغول توزیع شیرینی بین رزمندگان بود که بعد از کنکاش، فهمیدیم مسیحی است و این کار او به مناسبت کریسمس است. بعد از این جریان، مدتی با همکاری دوستان عقیدتی با وی رابطه‌ای دوستانه برقرار کردیم و با توجه به فضای معنوی و مخلصانه بچه‌ها بعد از چند ماه برای درخواست 20 روز مرخصی نزد ما آمد و گفت: می خواهم به مرخصی بروم!

متعجبانه به او گفتم که در این موقعیت، غیرممکن است که به تو 20 روز مرخصی بدهند. افسر عقیدتی گفت: بحمدالله این سرباز تصمیم خود را گرفته و می‌خواهد مسلمان شود و این 20 روز مرخصی، 10 روزش تشویقی و بقیه اش برای مقدمات مسلمانی اوست. بنده نیز از این اتفاق شادی آفرین، بسیار خرسند شدم».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار