بازداشت 68 افسر سودانی به اتهام تلاش برای کودتا

منابع سودانی از بازداشت 68 نفر از افسران متهم به تلاش برای انجام کودتا در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ - 12June 2019

بازداشت 68 افسر سودانی به اتهام تلاش برای کودتابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فعالان و کاربران اینترنتی سودان یکی دو روز است که خبرهای مربوط به خنثی شدن تلاش برای کودتا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

در همین راستا، پایگاه اینترنتی روزنامه «الانتباهه» امروز چهارشنبه گزارش داد که 68 نفر از افسران سودانی به اتهام تلاش برای انجام کودتا بازداشت شده و اکنون تحت بازجویی قرار دارند.

روزنامه مزبور سودانی افزود: گروهی که تلاش کردند علیه شورای نظامی انتقالی سودان کودتا کنند، «افسران اسلام‌گرا» و «افسران طرفدار رژیم سابق» هستند.

شبکه خبری «العربیه» نیز به نقل از برخی منابع سودانی گفته که تلاش گروهی از افسران برای انجام کودتای نظامی علیه شورای نظامی انتقالی این کشور، خنثی شده است.

منابع مذکور با بیان اینکه بازجویی از 68 افسر بازداشت شده در رابطه با «کودتای نافرجام» در سودان در جریان است، تاکید کردند که تلاش برای کودتا علیه شورای نظامی انتقالی، کار افسران وفادار به «عمر حسن بشیر» رئیس جمهور برکنار شده این کشور بوده است.

معترضان سودانی که خواهان انتقال کامل قدرت از سوی شورای انتقالی به غیرنظامیان هستند به تازگی در اعتراض به سرکوب خونین تظاهرکنندگان در پایتخت و چند شهر دیگر، شهروندان در سراسر کشور را به نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی فراخوانده بودند.

درگیری‌های ناشی از برخورد نظامیان با معترضان در نخستین روز از جنبش نافرمانی مدنی که از یکشنبه گذشته آغاز شده بود، دست‌کم چهار کشته برجای گذاشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن خشونت‌ها در سودان از نظامیان حاکم و نیز جنبش اعتراضی در این کشور خواست برای یافتن راه حلی سیاسی برای بحران موجود با یکدیگر تعامل کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن فوری خشونت‌ها بر ضد غیر نظامیان در سودان شدند و بر اهمیت احترام به حقوق بشر در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار