روحانی در نشست خبری مشترک با نخست‎وزیر ژاپن:

جنگی شروع شود پاسخی قاطع می‎دهیم/ خرید نفت ایران توسط ژاپن می‌تواند توسعه روابط را تضمین کند

رئیس جمهور کشورمان گفت: ایران آغازگر جنگی در منطقه به خصوص با آمریکا نخواهد بود اما اگر جنگی شروع شود پاسخی قاطع می‎دهیم.
کد خبر: ۳۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ - 12June 2019

جنگی شروع شود پاسخی قاطع می‎دهیم/ خرید نفت ایران توسط ژاپن می‌تواند توسعه روابط را تضمین کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، حجت‎الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در نشست خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، اظهار داشت: بسیار خوشحالم جناب آقای شینزو دعوت من را پذیرفتند. در طول سالهای گذشته ما ملاقات های سازنده ای داشتیم و امروز هشتمین دور ملاقات‎های ما بود.

وی افزود: از اینکه دولت ژاپن و شخص آقای نخست وزیر مصمم به توسعه روابط دو کشور در حوزه اقتصادی، منطقه ای و بین‎المللی هستند، استقبال می کنیم. در جلسه خصوصی و جلسه دو هیات درباره روابط دو کشور و سرمایه گذاری ژاپن در چابهار صحبت کردیم. اینکه ژاپن علاقمند به خرید نفت از ایران و حل و فصل مباحث مالی، فرهنگی و غیره با ایران است می تواند روابط دو کشور را تضمین کند.

روحانی با بیان اینکه ما علاوه بر روابط دوجانبه درباره امنیت و تنش زدایی در منطقه هم با هم گفت‎وگو کردیم، گفت: خوشحالیم که هر دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیاری قائلند. به آقای نخست وزیر گفتم که ایران آغازگر جنگی در منطقه بخصوص با امریکا نخواهد اما اگر جنگی شروع شود پاسخی قاطع می دهیم. آقای نخست وزیر نسبت به اینده خوش بینی قابل ملاحظه ای داشتند و گفتند من می‎بینم تغییرات مثبتی در راه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بسیار خوشحالم آقای نخست وزیر بر حمایت از برجام تاکید کردند و این توافق را برای منطقه و جهان حائز اهمیت می دانستند، گفت: من به آقای نخست وزیر گفتم که علاقمند به ادامه توافق هستیم و اقدامات ایران در چهارچوپ برجام و بند ۳۶ برجام خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها