نویسنده کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نگاه داستانی به خاطرات دوران دفاع مقدس بر تاثیر کتاب می‌افزاید

«ساسان ناطق» گفت: بنده قبلا داستان نویس بوده‌ام و اکنون وقتی می‌خواهم خاطرات دوران دفاع مقدس را از زبان یک راوی بنویسم با نگاه داستانی به کتاب تاثیر آن را دوچندان می‌کنم.
کد خبر: ۳۵۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ - 13June 2019

«ساسان ناطق» نویسنده کتاب تشنگان قله‌های برفگیر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس تبریز در تشریح چگونگی تحریر این کتاب، اظهار داشت: «ثابتی» راوی کتاب تشنگان قله‌های برفگیر رزمنده کهگلویه و بویر احمد است که شخصیتِ سفت و سختی دارد.

وی با بیان اینکه در این کتاب سختی‌ها و دشواری‌هایی که رزمندگان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند برای خواننده ملموس است، تصریح کرد: در همین راستا نیز اسم کتاب تشنگان قله‌های برفگیر انتخاب شده است چرا که برخی رزمندگان مظلومانه در سرما یخ می‌زدند و به شهادت می‌رسیدند.

نویسنده کتب حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری با اشاره به ترسیم فضای حماسی و طنز در کتاب تشنگان قبله‌های برفگیر، توضیح داد: سماجت راوی در عدم پاسخ به برخی سوال‌ها و سماجت ما در پاسخ‌گیری، بر جذابیت این کتاب افزوده است.

وی عنوان کرد: بنده با اینکه جنگ را ندیده‌ام اما این حق را دارم که به عنوان یک جوان از آن بنویسم؛ سال‌ها قبل در حوزه داستان‌نویسی فعالیت می‌کردم و در دیداری که سال 1385 با رهبر انقلاب داشتم ایشان نویسندگان را خطاب قرار دادند و گفتند نهضت داستان‌نویسی را شروع کنید و به همین جهت کتاب‌هایم تلفیقی از داستان و خاطره شده است.

ناطق بیان داشت: بنده به سبک خودم پیش می‌روم، چرا که قبلا داستان‌نویس بودم و معتقدم این روش تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در کتاب خود از پاورقی استفاده نکرده است، تصریح کرد: هنر من این است که ضمن حفظ لحن راوی درون متنی کار کنم و اگر قرار باشد مدام مخاطب را به پاورقی رجوع دهم دیگر هنری ندارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار