حجت الله ایوبی:

سینمای کشور مدیون شهداست/ پاسداری از ارزش های دفاع مقدس، تنها ساختن فیلم جبهه و جنگ نیست

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت: شهدا برای این شهید نشدند که ما برای آنها فیلم بسازیم ولی ما امروز برای بازگشت به خویشتن خویش و یافتن خود نیاز به مراجعه به شهدا و ارزش های دفاع مقدس و بهره وری از این گنجینه عظیمی که شهدا برای ما باقی گذاشتند داریم.
کد خبر: ۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳ - 23September 2013

سینمای کشور مدیون شهداست/ پاسداری از ارزش های دفاع مقدس، تنها ساختن فیلم جبهه و جنگ نیست

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در حاشیه حضور هنرمندان برای تجدید میثاق با آرمانهای امام، در حرم مطهر امام خمینی(ره) در مورد برنامه این سازمان در خصوص دفاع مقدس، اظهار داشت: مهمترین برنامه سازمان سینمایی در هفته دفاع مقدس، پیمان بستن با شهدا و کسانی است که امنیت و آسایش امروز خود را مدیون فداکاری و ایثار و جانبازی آنان هستیم. پیمان بستن مدیران جدید سازمان سینمایی و اهالی سینما با امام راحل و با اهداف بلندی که حضرت امام (ره) در پایه گذاری انقلاب اسلامی داشت، از جمله برنامه های این سازمان می باشد.

رئیس سازمان سینمایی ضمن تأکید بر لزوم به کارگیری همه سینمای ایران در خدمت ژانر دفاع مقدس، افزود: سینمای کشور مدیون  دفاع مقدس و شهدا است که باید دین خود را ادا کند. شهدا برای این شهید نشدند که ما برای آنها فیلم بسازیم؛ ولی ما امروز برای بازگشت به خویشتن خویش و یافتن خود نیاز به مراجعه به شهدا و ارزش های دفاع مقدس و بهره وری از این گنجینه عظیمی که شهدا برای ما باقی گذاشتند داریم.          

وی افزود: من بر این باورم در فضای جدیدی که برای کشور و اهالی سینما ایجاد شده، در این فضای یکدلی و اعتماد متقابل در فضایی که سوء تفاهم ها و بدگمانی ها نسبت به یکدیگر و مدیران در حال از بین رفتن است، در یک فضای آرام، درست، معقول و در فضایی که همه در پی یافتن خود هستیم، انشاالله دِینی که سینمای ایران به دفاع مقدس دارد، ادا خواهد شد و من امیدوارم در سال های پیش رو فیلم هایی با سبک های مختلف و سلیقه های گوناگون در این حوزه ساخته شود.

ایوبی تصریح کرد: پاسداری از ارزش های دفاع مقدس، تنها ساختن فیلم های جبهه و جنگ نیست؛ بلکه باید ببینیم شهدا برای چه شهید شدند. درون مایه ها، ارزش ها و آنچه که شهدا برای آن به شهادت رسیدند می تواند موضوع کار و فیلم هنرمندان مختلف با سبک های گوناگون باشد. با این نگاه است که همه سینما می تواند در خدمت دفاع مقدس باشد و همه سینماگران می توانند سینماگران دفاع مقدس باشند. شهدا برای عشق، شهادت و خوبی به شهادت رسیدند و این مطلب نیز موضوعی است که مورد علاقه همه نویسندگان و کارگردانان می باشد.

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد همچنین در مورد میزان مشارکت این سازمان با سازمان سینمایی دفاع مقدس که به تازگی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افتتاح گردیده است، افزود: ما نه تنها با بنیاد بلکه با بقیه سازمان ها و دستگاه هایی که در کشور در امر فرهنگ دخیل هستند همکاری و مشارکت می کنیم. فرهنگ را نمی شود فقط به یک دستگاه سپرد و از او تنها انتظار داشت. این دولت دولتی فرهنگی است و همه دستگاه ها نیز باید فرهنگی باشند.

ایوبی تصریح کرد: تأسیس سازمان سینمایی در حوزه دفاع مقدس را به فال نیک می گیرم و بنده نیز با توجه به رابطه خوبی که از قدیم الایام با این مجموعه داشتم و روابط خوبی که در حال حاضر وجود دارد، آینده بسیار خوبی را برای تعامل و همکاری متقابل با سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس پیش بینی می کنم.

عضو شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در مورد تغییرات اخیر در مجموعه بنیاد نیز گفت: گذشتگان ما حتماً کارهای بسیاری انجام داده و زحمات فراوانی متحمل شده اند، ولی در دیداری که با رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس داشتم، رویکرد این مجموعه را رویکردی خوب و سازنده دیدم و احساس می کنم هیچ مانعی برای همکاری های بسیار خوب و گسترده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و بنیاد حفظ و ارزش های دفاع مقدس وجود ندارد و امیدوارم با کمک بنیاد و دیگر نهادهایی که در عرصه فرهنگ همکاری می کنند به یک سامانه هماهنگ برسیم و در یک سامانه هماهنگ به جای موازی کاری، تقسیم کار کنیم.             

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار