عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دیپلماسی اقتصادی باید در دستورکار وزارت خارجه باشد/ ضرورت توجه به ظرفیت کشورهای همسایه برای رونق تولید

مرتضی صفاری نطنزی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مهم و اساسی در رونق وضعیت اقتصادی کشور دارد.
کد خبر: ۳۵۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 13June 2019

دیپلماسی اقتصادی باید در دستورکار وزارت خارجه باشد/ ضرورت توجه به ظرفیت کشورهای همسایه برای رونق تولیدمرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: اینکه مردم با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند بر کسی پوشیده و قابل انکار نیست، ما نمی‌توانیم تمام مشکلات اقتصادی را به خارج از مرزهای کشور پیوند دهیم؛ لذا باید بپذیریم که در کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم از سوی برخی مسوولان کوتاهی صورت گرفته است.

وی با توجه به این نکته که کاهش مشکلات کشور به خصوص در عرصه اقتصادی غیرممکن نیست، افزود: در سال جاری مجلس و دولت باید از حاشیه‌ها و مسائل غیرضروری دوری کرده و با تمام قوا برای رفع دغدغه‌های مردم اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌ نطنز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیلاب‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور که وضعیت زندگی مردم را در شرایط بحرانی قرار داده است، گفت: امروز مردم مناطق سیل‌زده همچون دوران هشت سال جنگ تحمیلی خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند؛ لذا دولت باید برای رفع نگرانی‌های مردم آسیب‌دیده تلاش جدی کند؛ چراکه مردم به شدت از مسوولان انتظار دارند که برای کاهش مشکلاتشان قدم بردارند.

صفاری نطنزی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه داخلی و خارجی برای رونق تولید ملی نیز گفت: یکی از ظرفیت‌های خارجی خوبی که برای رونق تولید ملی در اختیار داریم و باید از آن نهایت استفاده را ببریم، حضور 15 کشور همسایه با کشورمان است؛ چراکه آنها به کالاهای ما نیاز مبرم دارند.

وی با بیان اینکه نگاه غرب‌گرایانه برخی مسوولان چیزی جز ضرر برای کشورمان ندارد، تصریح کرد: در حقیقت اگر برخی مسوولان که تمام راه حل های کاهش مشکلات کشور را در گرو دوستی با غربی‌ها می‌دانند، به ظرفیت‌های کشورهای همسایه و تلاش برای تحکیم ارتباط با آنها توجه و تلاش کرده بودند، قطعا وضعیت امروز کشور و ملت ما مطلوب تر بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مهم و اساسی در رونق وضعیت اقتصادی ما دارد، گفت: باید بپذیریم که وزارت خارجه در این چند سال اخیر در حوزه‌های اقتصادی ورود نکرده، با توجه به دغدغه‌های معیشتی مردم امیدواریم در سال جاری دستگاه دیپلماسی با استفاده از متخصصین بتواند با ارتباط عمیق با کشورهای همسایه و رصد بازارهای خارجی برای هدایت و رونق در تولیدات داخلی گام موثری بردارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‎های تروریستی تصریح کرد: اینکه سپاه پاسداران از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل که همان دفاع از مظلوم و حمایت از مستضعفین است، حراست می‌کند، بر کسی پوشیده نیست؛ امروز کشورهای آزادی خواه جهان به این امر واقف هستند که سپاه پاسداران حامی مردم بی پناهی بوده و خواهد بود که در عراق و سوریه به دست نیروهای آمریکایی مورد هدف قرار گرفته بودند. تلاش آمریکایی که در حقیقت از حامیان تراز اول تروریسم است برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها باعث به سخره گرفتن آنها از سوی سایر کشورهای اسلامی و همچنین کشورهای اروپایی خواهد شد.

وی ارتش و سازمان سیا آمریکا را تروریست خواند و گفت: آثار جنایات ارتش آمریکا در عراق، سوریه و پاکستان هنوز باقی است، کشوری که تروریست‌ها را برای نابودی عراق و سوریه و قتل عام مردم بی‎گناه این کشورها تجهیز کرد، چگونه با بی‎شرمی هرچه خود را حامی ملت ها و از دشمنان تروریسم در جهان قلمداد می‌کند؟! جنایت آمریکایی‌ها را همه دنیا می‌دانند، دولتمردان این کشور باید بدانند که نمی‌توانند با این اقدامات جنایات خود را پنهان کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها