امام جمعه موقت تهران:

مادر شهیدان «سجادیان» ام‌البنین انقلاب اسلامی است

حجت‎الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» گفت: لقب «ام‎البنین انقلاب اسلامی» واقعا شایسته مادر شهیدان سجادیان است؛ چراکه می‎گفت «هر وقت خبر شهادت هر کدام از فرزندانم را می‎آوردند، شکر می‎کردم و اشک شوق می‎ریختم.
کد خبر: ۳۵۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ - 13June 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحومه حاجیه خانم «حلیمه خاتون خانیان» همسر شهید «حمزه سجادیان» و مادر شهیدان «سید کاظم، سید داوود، سید قاسم و سید کریم سجادیان» امروز (پنج‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام «محمد جواد حاج‌ٰعلی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران، «غلامعلی حداد عادل» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیر سرتیپ «احمد دادبین» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام «فتاح دماوندی» امام جمعه دماوند، حجت‌الاسلام «محمدرضا مدیح» امام جمعه رودهن، مسئولان شهرستان‌های دماوند و پردیس و نیز عموم مردم، در حسینیه حضرت جوادالائمه (ع) روستای شهیدپرور «جورد» برگزار شد.

مادر شهیدان «سجادیان» ام‌البنین انقلاب اسلامی است

مرحومه حاجیه خانم «حلیمه خاتون خانیان» وصیت کرده بود تا حجت‌الاسلام «حاج‌علی‌اکبری» در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت ایشان سخنرانی کند، در همین راستا حجت‌الاسلام «حاج‌علی‌اکبری» طی سخنانی در این مراسم، با بیان این‌که امروز روستای «جورد» به‌عنوان یک قله باشکوه، سربلند و باعظمت از فضیلت‌ها و کرامت‌ها، در منطقه حکایت‌هایی را در سینه خود دارد، اظهار داشت: امامزاده روح‌الله (ع) از خاندان اهل‌بیت (ع) در این منطقه به امانت سپرده شده است تا یک نسل سرافراز و یک شجره طیبه‌ای شکل بگیرد.

وی افزود: وقتی ملت ایران آماده می‌شوند تا نقش تاریخی خود را در یک قطعه از زمان ایفا کنند، این ایفای نقش نیازمند یک نسل برگزیده است و برای این که این نسل برگزیده شکل بگیرد، نیازمند یک سرمایه گزاری طولانی مدت است و گاهی هزار سال از نظر ژنتیک، شکل گیری روحیه ها، زمینه ها و بسترسازی های شخصیتی برای مقدمه سازی، زمان می خواهد و همه این ها در ملت ایران روز به روز گسترش پیدا کرد، تا این که یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) از «قم» به عنوان مرکز ترویج معارف اهل بیت (ع) برخاست و در عصری که «مارکسیستم» و «کمونیسم» ترویج ضدخدایی و نیز «کاپیتالیسم» و سرمایه داری ترویج زندگی بدون خدا می کردند، ندای «توحید» و «اسلام» را سر داد و نفس حق ایشان موجب شد تا مردمی همچون فرزندان روستای «جورد» بدرخشند و به میدان بیایند.

مادر شهیدان «سجادیان» ام‌البنین انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم روستای «جورد» در دوران انقلاب، در ارتباط با امام خمینی (ره) و علما پیشگام بوده و در دوران دفاع مقدس نیز در میدان نبرد بوده اند و امروز در این روستا شاهد چهره های نورانی هستیم که مصداق «من المومنین رجال صدقوا...» هستند و امروز با شهادت حجت الاسلام تقوی (شهید حادثه تروریستی مجلس) تعداد شهدای «جورد» به 40 نفر رسیده است.

وی با اشاره به خانواده شهیدان «سجادیان»، این خانواده را مصداق یک منظومه ای دانست که شامل خورشید، ماه و ستاره است و گفت:  با این خانواده می توان یک یادواره شهدا برگزار کرد، جدا از این که اگر بخواهیم یادواره شهدای دیگر روستای جورد را هم برگزار کنیم، خودش یک یادواره بزرگی خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبری بیان داشت: بانوی مکرمه حاجیه خانم «حلمیه خاتون خانیان» دارای شخصیتی مومنه و صادق، همراه با روحیه جهادی بود که چهار ستاره درخشان از دامان ایشان درخشیدند.

مادر شهیدان «سجادیان» ام‌البنین انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به مجلس بزرگداشت مادر شهیدان «سجادیان»، گفت: این مجلس، مجلس بزرگداشت «ام البنین انقلاب اسلامی» و این لقب واقعا شایسته این مادر شهید بزرگوار است؛ چراکه می گفت «هر وقت خبر شهادت هرکدام از فرزندانم را می آوردند، احساس شکر می کردم و اشک شوق می ریختم و می گفتم خدایا این شهید را از من قبول کن».

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: وقتی به این مادر شهید می گفتیم که چه توقعی داری؟ می گفت که هیچ توقعی ندارم و فقط می خواهم خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بروم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار