مدیر هماهنگی کانون‎های فرهنگی مساجد لرستان تأکید کرد؛

لزوم بهره‎گیری از ظرفیت مساجد در بهینه‎سازی اوقات فراعت

محمد ابدالی پور گفت: بهره‎گیری از ظرفیت های فرهنگی مساجد برای بهینه‎سازی برنامه اوقات فراغت ضروری است.
کد خبر: ۳۵۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ - 13June 2019

لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد در بهینه سازی اوقات فراعت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمد ابدالی‎پور»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان امروز در نشست فصلی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با اشاره به کار کرد مساجد در دین مبین اسلام، اظهار داشت: مساجد نه تنها جایگاه عبادت بلکه مکانی مناسب برای فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و تربیتی هستند.

وی با اشاره به آیه "أَلَمْ تَرَى کَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَة طَیِّبَة أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ"، گفت: مقصود از کلمه طیبه در این آیه مخلوقات الهی است و در مقابل این شجره طیبه از شجره خبیثه هم یاد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به نقش مساجد در رشد فرهنگی جامعه، افزود: تشکیلات مسجدی چون کانون‎های فرهنگی هنری مساجد، اگر به دنبال طیبه بودن است باید دائم در حال رشد و پیشرفت باشد.

ابدالی پور، رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را چراغ راه هدایت، خواند و گفت: مقام معظم رهبری دهه چهارم عمر با برکت انقلاب اسلامی را دهه پیشرفت و عدالت معرفی کرده اند و فعالان مساجد نیز باید به دنبال تحقق این مهم در برنامه های مسجد محور باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: در برنامه‎های مسجد محور باید به اصل احیای کارکردهای مساجد برای محلات و مجاورین مساجد باشیم و در این راستا با برنامه ریزی مناسب گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های ویژه اوقات فراغت کانون‎های فرهنگی هنری مساجد لرستان از اول تیر سال جاری آغاز می‎شود و تا 15 شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های ویژه غنی سازی اوقات فراغت، متناسب با مخاطبین خاص در مسجد طراحی شده است.

ابدالی پور اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، به ویژه مدیران کانون های فرهنگی هنری معین شهرستان‌ها تلاش کنند که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار