روایت سخنگوی وزارت خارجه ژاپن از دیدار شینزو آبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن توضیحاتی درباره دیدار نخست وزیر کشورش با رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ - 13June 2019

روایت سخنگوی وزارت خارجه ژاپن از دیدار شینزو آبه با امام خامنه‌ایبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‎پرس به نقل از تسنیم، تاکشی اوسوگا سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در توضیحاتی درباره دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز در حدود ساعت 10 صبح با رهبر ایران دیدار و گفت‎وگو کرد.

این دیدار 50 دقیقه طول کشید و در فضایی گرم و صمیمی انجام شد.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در ادامه افزود: آبه گفته است هیچکس خواهان درگیری نظامی نیست و او نگران تنش‌های اخیر است. همچنین ارزیابی آبه از ادامه همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی مثبت بوده و وی انتظار دارد تا ایران به اجرای توافق هسته‌ای ادامه دهد.

اوسوگا همچنین گفت: آبه امروز در جمع خبرنگاران ژاپنی گفته است او در دیدار اخیر، از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنیده‌ است که مایل به تشدید تنش نیست. همچنین آبه گفته است که وارد جزئیات نمی‌شوم ولی در این‎باره با ترامپ تبادل نظرات مختلفی داشته‌ام. من نظرات خودم را درباره مقاصد ترامپ به آقای خامنه‌ای منتقل کردم.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن ادامه داد: آبه همچنین به خبرنگاران گفته است که راه کاهش تنش‌ها با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد، اما من همچنان تلاشم را خواهم کرد. اگرچه ممکن است احساسات پیچیده ملی در همه طرف‌ها وجود داشته باشد، اما برای رهبران کشورها مهم است تا برای کاهش تنش‌ها مقاصد خود را بیان کرده و با یکدیگر در میان بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در انتها گفت: ما دیپلماسی رفت و برگشت یا میانجی‌گری را انجام نمی‌دهیم، اما برای ثبات منطقه تلاش می‌کنیم. ایران و ژاپن مسائل دوجانبه زیادی در دستور کار دارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار