جنگنده‎های ائتلاف سعودی بر سر مردم یمن بمب ریختند

جنگنده بمب افکن‎های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان استان صنعا یمن را بمباران کردند.
کد خبر: ۳۵۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 13June 2019

بمب افکن های ائتلاف سعودی بر سر مردم بی گناه یمن بمب ریختندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‎های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان استان صنعا یمن را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، جنگنده‎های ائتلاف سعودی دست کم در ۱۰ نوبت بخش های مختلف استان صنعا را هدف قرار دادند.

جنگنده های ائتلاف سعودی در دو نوبت منطقه صیانه در شهرستان الثوره، شش نوبت منطقه الصباحه و دو نوبت ارتفاعات ذباب واقع در شهرستان بنی حشیش استان صنعا را هدف قرار دادند.

هنوز گزارشی از شمار قربانیان احتمالی و زخمی های این بمباران ها ارایه نشده است.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی ائتلاف سعودی خسارت هایی به همراه داشته است.

ائتلاف سعودی همچنین مناطق دیگر یمن را نیز هدف حملات هوایی قرار داد. بنابر گزارش منابع محلی، در بمباران منطقه مرزی باقم در استان صعده واقع در شمال یمن یک مدرسه و یک منزل مسکونی تخریب شد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار