اتحاد انگلیس با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران

وزیر امور خارجه انگلیس در ادعاهایی بی‌اساس ایران را مسئول حملات به دو نفتکش در دریای عمان دانست.
کد خبر: ۳۵۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ - 14June 2019

اتحاد انگلیس با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای در واکنش به حملات به دو نفتکش در دریای عمان گفت: این مسئله بسیار نگران‌کننده است و در زمانی رخ داده که تنش‌ها در اوج خود هستند. من با پمپئو در ارتباط بوده‌ام. ما هوشیارانه و با دقت به ارزیابی این مسئله خواهیم پرداخت اما تا آن زمان باید حرف شریک آمریکایی‌مان را باور کنیم.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما این مسئله را بسیار جدی خواهیم گرفت و پیام‌مان به ایران این است که اگر واقعاً در این مسئله دخیل بوده‌اند، این کار یک اقدام به شدت نابخردانه است که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود و تهدیدی جدی را علیه صلح و ثبات در منطقه عرضه می‌دارد.

روز گذشته، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شده بود: تحلیل آمریکا این است که حمله امروز به نفتکش‌ها کار ایران بوده و ایران قصد دارد جریان نفت را دچار مشکل کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه در توییتی خصمانه ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان دانست و نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران مسئول حملات دریای عمان است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها