خبرگزاری رویترز؛

راهپیمایی 200 کیلومتری معترضان آمریکایی/اعتراضات فرگوسن به برلین آلمان رسید

تظاهرکنندگان معترض به نقض حقوق سیاهپوستان در آمریکا و خشونت های گسترده نیروهای امنیتی و پلیس، می خواهند یک راهپیمایی 200 کیلومتری شکل دهند.
کد خبر: ۳۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ - 30November 2014

راهپیمایی 200 کیلومتری معترضان آمریکایی/اعتراضات فرگوسن به برلین آلمان رسید

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان اعلام کرده قرار است این راهپیمایی هفت روزه تا شهر جفرسون، مرکز ایالت میسوری برگزار شود.

این راهپیمایی که یادآور راهپیماییهای اعتراضی دهه شصت در آمریکا است، قرار است تا ساعاتی دیگر در منطقه ای در شهر فرگوسن آغاز شود که 20 روز پیش پلیس آمریکا نوجوان سیاهپوستی را در آن کشت.

این انجمن همچنین خواستار برکناری رییس پلیس فرگوسن و تصویب یک قانون ملی برای جلوگیری از رفتار تبعیض آمیز پلیس علیه نژادهای مختلف شد.

درپی گسترش تظاهرات و اعتراض های مردم در اکثر نقاط آمریکا به ویژه در ایالت میسوری و شهر فرگوسن، باراک اوباما رییس جمهوری این کشور هفته گذشته از تظاهرکنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند.


دامنه اعتراض ها در آمریکا زمانی گسترده شد که دوشنبه هفته پیش (سوم آذر/24 نوامبر) اعلام شد هیات عالی منصفه سنت لوئیس آمریکا «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست پلیس آمریکا را در قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست آمریکایی مقصر نشناخته است.

اعتراضات فرگوسن به برلین آلمان رسید


به گزارش خبرگزاری آناتولی، در حالی که اعتراضات وسیع و گسترده در شهر فرگوسن و سایر شهرهای آمریکا در مخالفت با رای هیات منصفه در بی گناه تشخیص دادن دارن ویلسون مامور سفید پوست پلیس که در ماه اوت مایکل براون نوجوان سیاه پوست را به قتل رسانده در روزهای گذشته ادامه داشته این اعتراضات به شهر برلین آلمان نیز کشیده شده است.

بر اساس این گزارش، چندین نفر از معترضان با تجمع در شهر برلین نسبت به صدور این رای اعتراض کردند. معترضان در شهر برلین پارچه نوشتههایی در اعلام همبستگی و اتحاد با مردم فرگوسن حمل میکردند که روی یکی از آنها نوشته شده بود «همه جا فرگوسن است».


"طاهر دلا" یکی از سازمان دهندگان این تجمع تاکید کرد که مایکل براون تنها مردی نیست که قربانی خشونت پلیس آمریکا شده است. وی به حادثه کشته شدن یک پسر 12 ساله اشاره کرد که به خاطر حمل یک اسلحه غیر واقعی هفته گذشته هدف گلوله پلیس کلیولند قرار گرفت.

وی همچنین به اتهامات مربوط به خشونت پلیس در آلمان اشاره کرد و گفت: پلیس آلمان نیز در حادثه کشته شدن یک پناهجوی سیرالئونی که 10 سال پیش بر اثر آتش سوزی در زندانی جان خود را از دست داد مقصر بوده است. با گذشت 10 سال از این حادثه هنوز جزییات زیادی در خصوص آن آشکار و روشن نشده است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار