امام جمعه دلوار:

اندیشه مقاومت، قدرتمندترین سلاح یک ملت است

حجت‎الاسلام «علی زاهددوست» گفت: اندیشه مقاومت، قدرتمندترین سلاح یک ملت است؛ پس طبیعی است که دشمن بخواهد این سلاح را از دست ملت ایران بگیرد.
کد خبر: ۳۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ - 14June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‎الاسلام «علی زاهددوست» امام جمعه دلوار  در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالروز ارتحال امام اظهار داشت: اندیشه مقاومت، قدرتمندترین سلاحِ یک ملّت است؛ پس طبیعی است که دشمن بخواهد این سلاح را از دست ملّت ایران بگیرد.

وی گفت: یکی از ابزار دشمنان در مواجهه با گفتمان مقاومت ملت ایران تردید و شبهه افکنی و القای بدون فایده بودن اندیشه مقاومت است.

وی تصریح کرد: جریانات شیفته و غرب‌زده‌ها، مرعوبان و بزدلانه ترسو هستند که از مقابله با غرب و ایستادگی در برابر زورگویان می‌ترسند و کسانی که تعامل با غرب را افتخاری برای خود می‌دانند و حیات سیاسی آنها در گرو حمایت غربی‌ها و دشمنی با جمهوری اسلامی است اینها مخالف رویکرد مقاومت که یک اصل و آموزه روشن و واضح قرآنی است، هستند.

زاهددوست افزود: ملت را از جنگ و آتش می‌ترسانند و به تعبیر حضرت آقا مقاومت را مترادف جنگ و خونریزی می‌دانند و به جامعه و مردم القا می‌کنند که نتیجه مقاومت جنگ و خشونت است اما مردم عزیز ایران به خوبی می‌دانند برخلاف القائات این جریانات بزدل، جنگ در سایه مقاومت شکل نمی‌گیرد بلکه همیشه جنگ در سایه زیاده خواهی، سلطه طلبی و زورگویی بوده است.

وی گفت: مخالفان مقاومت همواره القا می‌کنند که نتیجه مقاومت جنگ و خونریزی است اما این پندار صد در صد غلطی است چراکه گفتمان امام راحل ما به عنوان اسوه مقاومت و انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار جریان مقاومت در عین اینکه اشدا علی الکفار بوده و هستند اما با جنگ طلبی و جنگ افروزی مخالف هستند.

امام جمعه دلوار با اشاره به دیدار تاریخی نخست وزیر ژاپن و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای گفت: پاسخ رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن که فرمودند: «ترامپ را شایسته مبادله پیام هم نمی‌دانم و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد» پاسخی با صلابت، افتخارآمیز، مقتدرانه و مبتنی بر منطق و واقعیات بود و ترامپ را بدتر از گذشته در دنیا بی‎اعتبار و بی آبرو کردند.

وی ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب بارها فرمودند اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای نیست به دلیل رعایت آموزه‌های شرعی و پایبندی به مبانی فقهی و فتوای آن حضرت مبنی بر حرمت ساخت و نگهداری سلاح هسته‌ای است و نه به دلیل ترس از آمریکا و ترامپ و امثال اینها است.

زاهددوست بیان کرد: ایران اسلامی به فضل الهی و با همت جوانان و نخبگان علمی خود سال‌های پس از انقلاب علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف علمی از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای و نانو داشته و موفقیت‌های بزرگی بدست آورده است، لذا اینکه ترامپ می‌گوید مذاکره با آمریکا زمینه ساز پیشرفت خواهد بود یک توهم باطل و خیالات شوم است.

وی تاکید کرد: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی و با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده سراسر ضرر و خسارت را برای کشور و مردم به دنبال دارد و در دنیا هم می‌بینیم ملت‌های کشورهای خود فروخته چگونه پس از مذاکره با امریکا در دنیا خوار و ذلیل شدند.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: حرکت‌های این چنینی که فشار و بعد مذاکره باشد را ما قبول نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار این ظلم آشکار نمی‌رود و پذیرش این چنین مذاکراتی آسیب به کشور و مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها