شکنجه شهروندان یمن در زندان‌های سری سعودی

فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای یمن اقدام نظامیان ائتلاف سعودی در شکنجه شهروند یمنی در استان المهره را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۵۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ - 14June 2019

شکنجه شهروندان یمن در زندان‌های سرّی سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شکنجه شهروندان یمن آن هم در زندان‌های سری این ائتلاف در شرق این کشور ادامه دارد.

انتشار ویدیوئی از یک شهروند یمنی که به شدت در یکی از زندان‌های سری نظامیان سعودی در استان المهره یمن (واقع در مرز عمان) شکنجه شده، خشم و اعتراض شهروندان یمنی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

در این ویدیو که از شامگاه دیروز در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر دست به دست می‌شود، «یونس سیف صالح سعید»، شهروند یمنی ۱۸ ساله با نشان دادن آثار شکنجه و ضرب و شتم بر بدن خود می‌گوید که نظامیان سعودی او را در یکی از زندان‌ها مخفی حبس و با شوکر او را شکنجه داده‌اند.

استان المهره در شرق یمن و به دور از جنگ فعلی عربستان سعودی علیه یمن واقع شده و با سلطنت‌نشین عُمان هم‌مرز است. به رغم اینکه این استان طی سال‌های گذشته تحت کنترل دولت مستعفی و ریاض بوده و از آرامش نسبی برخوردار بود، ولی با استقرار نظامیان سعودی طی ماه‌های گذشته و افشای طرح‌های اشغالگرانه ائتلاف سعودی در این استان، شرق یمن نیز به صحنه‌ای برای اعتراض علیه متجاوزان تبدیل شده و اهالی این استان بارها علیه ائتلاف سعودی اماراتی، دست به تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها